۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85153656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل خواستار خودداری صهیونیست ها از لفاظی شد

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی سازمان ملل در پی تهدیدات وزیر امنیت رژیم صیهونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین خواستار خوددای اعضای کابینه رژیم صیهونیستی از بیان چنین لفاظی هایی شد .

به گزارش ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات بن گویر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی که گفته بود؛ "در این دولت ما در شش ماه گذشته ۱۲۰ فلسطینی را کشته ایم و این تعداد افزایش خواهد یافت. جامعه از ما انتظار دارد که اقدامات بیشتری انجام دهیم و ما باید این انتظارات را برآورده کنیم"، گفت: ما همیشه مخالف لفاظی ها از سوی هر طرفی هستیم که جان مردم را به خطر می اندازد. ما از طرف ها به خصوص اعضای کابینه دولت اسرائیل می خواهیم از چنین گفتاری استفاده نکنند.

معاون سخنگوی سازمان لمل در خصوص حملات به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه نیز گفت: دبیرکل سازمان ملل به شدت نگران گزارش ها پیرامون حملات در شمال غرب سوریه و تلفات غیرنظامی ناشی از این حملات است.

فرحان حق افزود: دبیرکل سازمان ملل تمام خشونت ها در سوریه را به شدت محکوم می کند و از حمله طرف ها می خواهد تا به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی از جمله قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: دبیرکل تاکید می کند که بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه، زیرساخت های غیرنظامی باید محافظت شوند.

فرحان حق همچنین گفتگو آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با هاکان فیدان وزیر خارجه جدید ترکیه را تایید کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس اعلام آنکارا، فیدان در تماس تلفنی با گوترش، در مورد توافقنامه غلات استانبول و کمک‌های بشردوستانه به سوریه گفتگو و تبادل نظر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha