ابطال مصوبه هیئت مقررات‌زدایی درباره صدور پروانه اشتغال سازمان نظام روانشناسی

تهران - ایرنا - دیوان عدالت اداری مصوبه هیئت مقررات‌زدایی درباره صدور پروانه اشتغال سازمان نظام روانشناسی ومشاوره را ابطال کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، این سازمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با تائیدات خداوند متعال دیوان عدالت اداری در پی شکایت سازمان نظام روانشناسی ومشاوره از هیات مقررات‌زدایی در باره مصوبه شصت ویکمین نشست هیات مقررات‌زدایی به شماره ۸۰/۳۱۷۰۹ ابلاغی مورخ ۱۴۰۲/۲/۲۴ در باره چگونگی صدور پروانه اشتغال بدون هیچ‌گونه ارزیابی پیشینی ابطال و به نفع سازمان نظام روان شناسی ومشاوره حکم صادر کرد.»

در این اطلاعیه همچنین آمده است: محضر آحاد جامعه روانشناسی ومشاوره، دانشجویان، دانش‌آموختگان، روانشناسان و مشاوران واساتید که در این مدت دغدغه ونگرانی خود را از شرایط پیش آمده برای رشته و پایمال شدن حقوق مردم به اطلاع سازمان رسانده‌اند، می رسانیم که دیوان عدالت اداری تصریح کرده است که مجوزهای روانشناسی ومشاوره مربوط به حوزه سلامت است، ارتباطی به کسب وکار و فعالیت اقتصادی ندارد و مصوبه هیات را ابطال کرده است.

همچنین در اطلاعیه یاد شده آمده است: استحضار دارید به‌رغم مشکلات زیادی که برای مسئولان سازمان ایجاد شد، به دفعات در رسانه‌ها از لفظ مجرم استفاده و علیه ریاست سازمان به دادسرای کارکنان دولت شکایت و برای او کیفر خواست صادر شد. حقانیت و قانون مداری مسئولان سازمان وشورای مرکزی توسط دیوان عدالت اداری تایید به صورت رسمی ابلاغ شد.

در اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تصریح شده است: از این رو، به اطلاع عزیزان متقاضی پروانه اشتغال می رساند، سازمان بر اساس مصوبات شورای مرکزی به تسهیل‌گری صدور پروانه اشتغال اقدام کرده و از طریق ارزیابی پیشینی، از جمله آزمون صلاحیت حرفه‌ای اقدام به صدور پروانه می‌کند. اطلاعات بیشتر در اطلاعیه‌های بعدی به سمع ونظر خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، به استناد تبصره (۳) ماده (۴) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دریافت پروانه و عضویت در این سازمان الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha