سیاست‌های کلی نظام در اشتغال اتباع خارجی باید مد نظر باشد

اصفهان- ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: با توجه به نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان در بحث اشتغال اتباع خارجی ، ضمن حفظ کرامت انسانی و اسلامی سیاست‌های کلی نظام را باید مد نظر داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی نادری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اتباع خارجی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان با اشاره به نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان اصفهان بیان کرد: کلیه دستگاه های مرتبط با موضوع اشتغال می بایست از فرصت های پیش رو استفاده لازم را کرده و این مستلزم همگرایی دستگاه‌های مختلف در این موضوع است.

وی ضمن تشریح چالش ها و فرصت‌های حاصل از حضور اتباع خارجی در حوزه اشتغال استان عنوان کرد: ۱۲ شهرستان نطنز، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور و بیابانک و اردستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های آران و بیدگل دارای ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال برای اتباع خارجی هستند ولی اتباع خارجی دارای مدارک قانونی و مجاز می‌توانند در ۱۶ شهرستان دیگر اُستان حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: از نظر اقامت و اشتغال، اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع کشورهای عربی، بیشترین حضور را در اُستان اصفهان دارند و سرمایه‌گذاران زیادی نیز در بین آنان وجود دارند که دید کشورمان به آنها مثبت است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان یادآور شد: بیشترین خدماتی که اتباع خارجی ساکن کشورمان دریافت می‌کنند مربوط به افغانستانی‌هاست و البته در قبال آن نیز برای ما کار و فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: خدمات ارائه شده به اتباع خارجی شامل حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی و درمانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و اتباع ۲۴ کشور در این استان اقامت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha