۹۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌‎وحرفه‌ای یزد جذب بازار کار می‌شوند

یزد- ایرنا-رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به مهارتی بودن آموزش های این دانشگاه گفت: ۹۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه پس از تحصیل، جذب بازار کار می شوند.

به گزارش ایرنا "احمد محتشمی " روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بعضی از رشته‌های این دانشگاه دانش آموختگان صددرصد جذب بازار کار می شوند و حتی یک دانش آموخته بیکار ندارد.

وی اظهار کرد: همچنین برخی از دانشجویان این دانشگاه بخاطر مهارتی که در این مرکز آموزشی کسب کردند کار افرین شدند و فرصت شغلی برای دیگر افراد هم به وجود آوردند.

محتشمی در ادامه تعداد دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان را ۱۱ مرکز بیان کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف در این مراکز تحصیل می کردند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در ادامه از برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی «نهج‌البلاغه» با رویکرد «کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه» در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه خبرداد و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس را نگاه عمیق به نهج‌البلاغه با رویکرد به مقوله کار و تولید است.

محتشمی از محورهای این کنفرانس را عدالت اقتصادی و تأثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج‌البلاغه، نظم و انضباط کاری از منظر نهج‌البلاغه، آثار روحی و روانی اشتغال و نقش آن در تعالی جامعه براساس آموزه‌های نهج‌البلاغه، زمینه‌های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، مدیریت، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و هدایت و نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع) بیان کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد هم گفت: این دانشگاه دارای ۷۸ رشته کاردانی ، ۵۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و پنج رشته کارشناسی پیوسته است.

محمد امید پناه با بیان اینکه آزمون رشته های کاردانی و کارشناسی سوم شهریورماه برگزار می شود افزود: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۳۶ نفر و حدود یکهزار هم استاد مدعو هستند .

وی مساحت خوابگاههای این دانشگاه را ۳۱ هزار و ۹۸۴ متر مربع و اماکن ورزشی را هم ۴۰ هزار متر مربع بیان و اظهار کرد: نیروهای رسمی ، پیمانی ، قراردادی و شرکتی این مرکز ۳۶۳ نفر می باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد هم گفت: آموزش های این دانشگاه بصورت مهارتی ارائه می شود که به همین علت بیکار در رشته های این دانشگاه وجود ندارد.

حمید رضا بیگ زاده با بیان اینکه اعضای هیات علمی و اساتید مدعو دارای تجربه و مهارت هستند افزود: تعدادی از اساتید این دانشگاه دانش آموختگان همین مرکز هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد از راه اندازی مرکز رشد علم و فناوری در این مرکز آموزشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در مهرماه هم نمایشگاه آثار و دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه برپا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha