۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85154136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار کانون یاریگر زندگی در مدارس اصفهان فعال است

اصفهان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: بیش از ۲ هزار کانون یاریگر زندگی در راستای برنامه های پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر در مدارس اصفهان بطور دائم فعال است.

به گزارش ایرنا، برنامه یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه برای مقابل اعتیاد به مواد مخدر در جامعه و با اولویت آموزش و پرورش است که تمام مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را شامل می‌شود.

مهدی نم نبات روز چهارشنبه در جلسه ای به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در اداره کل آموزش وپرورش افزود: برنامه یاریگران زندگی یکی از کلان برنامه‌های است که در سطح کشور اجرایی شده و در استان اصفهان نیز باهدف کاهش آسیب، صیانت و حمایت اجتماعی دانش آموزان در مدارس فعال است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس گفت: آموزش و پرورش با برگزاری جلسات توانمندسازی و آموزش‌های مهارت‌محور زمینه رشد فکری را برای دانش‌آموزان مهیا می‌کند.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش اصفهان درباره اجرای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: اظهار داشت: با همکاری شهرداری اصفهان، نمایشگاه «جور دیگر باید زیست» در هفته‌جاری در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار شد.

وی ادامه داد: در غرفه اختصاص‌داده‌شده به اداره کل آموزش و پرورش، فعالیت‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس معرفی شد و میز خدمتی برای ارائه مشاوره فردی، خانوادگی و تحصیلی شغلی میز دایر شد.

نم‌نبات افزود: رویکرد نمایشگاه «جور دیگر باید زیست» کنترل اجتماعی جامعه به ویژه دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشی تحصیل کردند.

اول تا هفتم تیر به‌عنوان "هفته ملی مبارزه مواد مخدر" نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha