رفع چالش آسیب‌های اجتماعی در مدارس اصفهان نیازمند تعامل دیگر نهادهای خدمات رسان است

اصفهان – ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ریشه‌یابی و رفع چالش آسیب‌های اجتماعی در مدارس اصفهان از عهده صرف این دستگاه خارج و نیازمند تعامل دیگر نهادهای خدمات رسان است.

به گزارش ایرنا، مهدی نم نبات روز سه‌شنبه افزود: برای این منظورآموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد و باید نهادهای خدمات‌رسان دیگری از جمله بهزیستی، شبکه بهداشت و کمیته امداد نیز وارد عمل شوند.

وی اظهار داشت: موضوع آسیب‌های اجتماعی دارای اهمیت زیادی است بویژه در زمینه شناسایی عامل افسردگی که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی در بین مردم و بطور خاص دانش‌آموزان می‌شود باید برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله را در دستور کار قرار داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: یکی از اقدامات خوب این دستگاه اجرای طرح مرهم (توانمندسازی معلمان در شناسایی نشانگان آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان) است که امسال نیز این طرح همانند سه سال قبل ادامه خواهد داشت تا چنانچه معلمی در کلاس خود با این گروه از دانش‌آموزان مواجه بود آن را شناسایی کند و به مراجع مربوطه ارجاع دهد.

وی بیان داشت: این برنامه با حضور دیگر دستگاه‌های مسوول اجرا می‌شود زیرا آموزش و پرورش تنها ۶ ساعت در روز با دانش‌آموز تعامل دارد و در این مدت کوتاه هم نمی‌توان انتظار داشت تمام مباحث آموزشی و پرورشی یکجا توسط مدرسه اتفاق بیفتد لذا دستگاه‌های مختلف باید در این حوزه به آموزش و پرورش یاری برسانند.

نم نبات ابراز داشت: در زمان حاضر یکهزار و ۸۰۰ معاون و مربی پرورشی در مدارس فعالیت می‌کنند که مسوولیت مهمی در مراقب از نهاد خانواده دانش آموزان و تبیین وظایف تربیتی خانواده‌ها را عهده‌دار هستند و انتظار صرف برای اجرای دیگر برنامه‌های پیشگیری از آموزش و پرورش از عهده این مجموعه خارج است.

وی با تاکید بر اینکه این مهم نیازمند تعامل دوسویه است گفت: باید بر روی خانواده و آموزش آن به‌گونه‌ای که والدین به تمام ابعاد تربیت فرزند توجه داشته باشند، سرمایه‌گذاری شود.

در زمان حاضر حدود یک میلیون دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha