اوقات فراغت، فرصت مناسبی برای خودسازی دانش‌آموزان است

زنجان- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای خودسازی دانش‌آموزان است و باید برنامه ریزی لازم در این زمینه از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اردوهای دانش‌آموزی استان زنجان، افزود: با فرا رسیدن فصل تابستان یکی از دغدغه‌های والدین و البته خود دانش‌آموزان درخصوص نحوه استفاده از تعطیلات است.

وی افزود: فصل تابستان فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌هایی مثل تفریح، سفر و فعالیت‌های ورزشی بوده که در طول سال مغفول مانده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه علاقه گروه‌های مختلف دانش‌آموزی متفاوت است، اضافه کرد: به عنوان مثال برخی از گروه‌های دبیرستانی خصوصا پسران در اردوهای جهادی به محرومان کمک می‌کنند، پس باید به گونه‌ای برای برنامه‌های تابستان برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم که فرصت خوبی برای خودسازی دانش‌آموزان فراهم شود.

وی تصریح کرد: این فرصت‌سازی باید به شکلی فراهم شود تا دانش‌آموزان در کنار تحصیل بتوانند اقدامت دیگری نیز داشته باشند و فرآیند جامعه‌پذیری و آماده شدن برای حضور در اجتماع را تکمیل کنند.

رفیعی با تأکید بر ایجاد تنوع در برنامه‌های تابستانی بیان کرد: تنوع‌بخشی به برنامه‌ها باید به نحوی باشد که همه سلایق بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در برنامه‌های تابستانی فقط آموزش و پرورش فعالیت نمی‌کند، گفت: در این ایام شاهد اوج گرفتن فعالیت‌ها در مساجد و محلات نیز هستیم، همچنین همه ما وظیفه داریم به گونه‌ای زمینه‌سازی کنیم تا برنامه‌های تابستان به بهترین شکل آماده شود.

وی با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی یکی از راهکارهای خوب برای انتقال مفاهیم به صورت غیرمستقیم است، افزود: از مهمترین هدف‌هایی که امروزه نیاز محسوب می‌شود، این است که در لابه‌لای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بحث‌های تبیینی و تقویت باورها به داشته‌ها، هویت دینی و ملی را نیز داشته باشیم تا کمکی به تقویت و تحکیم پایه‌های اعتقادی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha