رسانه صهیونیست: دشمنان به خوبی از بحران داخلی ما و ضعف آمریکا آگاهند

تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» با اشاره به موقعیت کنونی رژیم صهیونیستی و آمریکا نوشت که دشمنان رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که این رژیم دچار بحران داخلی است و آمریکا موقعیت ضعیفی در منطقه دارد و روابط بین تل آویو و واشنگتن نیز تضعیف شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" اعلام کرد که یک ارزیابی انجام شده از اوضاع و تحولات منطقه حاکی از احتمال شکل گیری یک جنگ طی سال جاری میلادی با مشارکت رژیم اسرائیل است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: این ارزیابی، بر سه نکته اصلی متمرکز است که دشمنان اسرائیل از آن آگاه هستند. نکته اول ضعف آمریکا در منطقه است و این کشور در برهه فعلی نمی‌داند چگونه از متحدان خود با توجه به دیدگاه آنها محافظت کند. این امر باعث فاصله گرفتن آنها از خط مشی آمریکا شده است و مثال واضح آن انتخاب گزینه تقویت رابطه با ایران توسط عربستان است.

برپایه این گزارش، موضوع دیگر بحران داخلی شکل گرفته میان صهیونیست‌ها پس از تلاش‌های ائتلاف کابینه حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو برای تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت همچنین اذعان کرد: نکته سومی که ارزیابی مذکور از آن پرده برداشته و مهمترین چیز برای اسرائیل است، این مساله است که دشمنان رژیم از ضعیف شدن روابط تل‌آویو و واشنگتن مطلع هستند و این ضعف روابط به حدی است که مقامات اسرائیل از اینکه آمریکا در یک جنگ همه جانبه، از تل آویو دفاع کند، اطمینان ندارند.

نگرانی محافل رسانه ای رژیم اسرائیل از ضعیف شدن روابط بین تل آویو و واشنگتن درحالی مطرح می شود که اظهارات روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا درباره سفر احتمالیش به چین در پی دعوت رسمی از وی، نگرانی مقامات و محافل سیاسی این رژیم نسبت به تاثیر منفی آن بر روابط تل آویو با واشنگتن را به همراه داشته و آنها انجام چنین سفری را از نظر تاکتیکی بد ارزیابی کرده‌ و خاری در چشم آمریکا دانسته اند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کردند که تاریخ سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به چین مشخص نشده است، اما این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان بازگشت نتانیاهو به قدرت در طول شش ماه گذشته، حاضر به پذیرش وی در کاخ سفید نشده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره در وب سایت خود اعلام کرد: در حالی است که همکاری امنیتی اسرائیل و آمریکا به اوج خود رسیده است، اما بحران میان آنها در سطح سیاسی مقامات امنیتی رژیم را نگران کرده است.

نتانیاهو سه‌شنبه در به اعضای هیات کنگره آمریکا اطلاع داد که دعوت نامه‌ای برای سفر به چین دریافت کرده است، اما آمریکا همیشه متحد اصلی و ضروری تل‌آویو باقی خواهد ماند.

سفر احتمالی نتانیاهو به چین درحالی مطرح می شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدن نتانیاهو در هفت ماه پیش از او برای سفر به آمریکا دعوت نکرده است. این امر خشم نتانیاهو را به همراه داشته و او از وزیرانش خواسته است که از ملاقات رسمی با همتایان آمریکایی خود تا زمانی که خودش به کاخ سفید دعوت نشود، خودداری کنند.

اخبار سفر احتمالی نتانیاهو به پکن در حالی در رسانه های مختلف مطرح است که روزهای ۲۳ تا ۲۶ خرداد ماه امسال نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین سفری خبرساز و مهم به پکن داشت و با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین هم ملاقات کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha