قوه قضاییه با عدالت گستری به دنبال حفظ کرامت انسانی است

کیش – ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مبانی و پایه‌های نظام اسلامی بر اساس عدل بنا شده است، گفت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی با عدالت گستری و مهرورزی به دنبال حفظ کرامت انسانی است.

به گزارش ایرنا، «رحیم سرهنگی» روز چهارشنبه در دیدار با رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب کیش ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: قوه قضاییه در برقراری عدالت در جامعه نقش محوری بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه جزیره کیش یکی از امن‌ترین مناطق به شمار می‌رود، افزود: دادگستری کیش در تامین عدالت و امنیت اجتماعی این جزیره نقش بسزایی بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت یکی از ظریف ترین، حساس ترین و از مهم ترین جایگاه‌های اجتماعی است.

وی برخورد قاطعانه با فساد را ویژگی‌های دستگاه قضایی در نظامی اسلامی بر شمرد و گفت: قطع یقین برخورد قاطعانه با مفسدین، مردم را به آینده امیدوارتر می‌کند.

«سرهنگی» تلاش بی وقفه کارکنان دادگستری کیش در راستای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال بسیار ارزشمند و ستودنی دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، وی را مجتهدی فیلسوف، سیاستمدار، مکتب شناس، جامعه شناس سخنران، مدیر و مدبر عنوان کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی و وجود پربرکت شهید بهشتی، جامعه قضایی کشور بر مبنای عدل و عدالت بنا شد و آن شهید بزرگوار، با هوش و ذکاوت مثال زدنی خود در نظام سیاستگذاری و شکل گیری دستگاه قضا نقش مهمی ایفا کرد.

به گزارش ایرنا،‌ هفتم تیر ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، روزی که در تاریخ ایران ماندگارایران اسلامی به پاس معمار اصلی قانون اساسی و اولین رئیس قوه قضاییه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام روز قوه قضاییه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha