جلوه‌گاه عید قربانی نفس در کرمان؛ ثواب حج با رفع گرفتاری مردم

کرمان - ایرنا - نمازگزاران کرمانی عید قربان در سراسر استان کرمان صبح پنجشنبه در میعادگاه های مختلف این مناسبت دور هم جمع شدند تا نفس خود را اینگونه قربانی و با پروردگار مناجات کنند.

به گزارش ایرنا، عید سعید قربان از مهمترین اعیاد بزرگ اسلامی محسوب می شود؛ روزی که حضرت ابراهیم(ع) در امتحانی الهی با قربانی نفس خود به مقام قربت الی الله رسید و درس بزرگی برای انسان ها تمام اعصار بشری داد.

مسلمانان این روز را به عنوان عید ابراز تمایل ابراهیم برای قربانی‌ کردن پسرش اسماعیل در تبعیت از فرمان و اراده خداوند جشن می گیرند؛ هرچند قبل از اینکه ابراهیم پسرش را قربانی کند، خداوند گوسفندی را می فرستد تا به جای اسماعیل قربانی شود.

مردم مومن و با ایمان دیار کریمان نیز همگام با سراسر ایران با انجام مناسک و دستورات ویژه عید سعید قربان همچون قربانی کردن، پخش نذورات، انجام عبادات و اعمال مخصوص این روز، رضایت پروردگار را جلب می کنند.

نماز عید قربان در شهر کرمان نیز همزمان با سراسر کشور در مصلای امام علی(ع) این شهر با حضور جمعیت زیادی از مومنان خداجو برگزار شد.

امام جمعه موقت کرمان نیز در خطبه های نماز عید قربان شهر کرمان گفت: عید سعید قربان از بزرگترین و مهمترنی اعیاد اسلامی است که نزد همه مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد.

جلوه‌گاه عید قربانی نفس در کرمان؛ امام جمعه موقت: رفع گرفتاری مردم ثواب حج دارد

حجت الاسلام مهدی صباحی با اشاره به ایام برگزاری حج بیان کرد: هیچ صحنه و مکانی با ارزش تر از کعبه نیست درعین حال کارهایی وجود دارد که ثوابش بیشتر از حج است که اگر کسی موفق به انجام حج نشود و آنها را انجام دهد در ثواب حاجیان شریک می شود و یکی از این موارد کمک به رفع گرفتاری، مردم گرفتار است.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر طی روزهای آتی تاکید کرد: باید همه به استقبال عید غدیر برویم و نسبت به این حادثه بزرگ اعتقادی، تاریخی و سیاسی انجام وظیفه کنیم.

دهم ماه ذیحجه روز عید قربان نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha