غرق شدگی در دریای خزر ۴۵ درصد کاهش یافت

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که آمار غرق شدگان در دریای خزر در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشت.

روح الله سلگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مهم در حالی محقق شد که امسال در مقایسه با پارسال شمار گردشگران ورودی به این استان روند افزایشی داشت.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشت.
وی علت کاهش آمار مغروقین در سواحل مازندران در سالجاری را علاوه اتخاد تمهیدات مناسب، تجهیز ناجیان غریق به امکانات مورد نیاز و استفاده و بکارگیری از امدادگران هلال احمر عنوان کرد و گفت که این نیروها در قالب طرح سالمسازی دریا از اول خردادماه در سواحل مستقر شده بودند.
وی از فرمانداران شهرستان های تابعه استان خواست از ظرفیت اقتصاد دریا برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کنند.
معاون استاندار مازندران تصریح کرد: نمایشگاه های تابستانه عرضه سوغات و صنایع دستی در نوار ساحلی و تفرجگاه های مازندران احداث شود.
سلگی گفت: با تلاش های استاندار مازندران، طرح های اقتصادی در دریا با پنج سال اجاره در سواحل به سرمایه گذاران واگذار می شود و این اقدام می تواند به ایجاد طرح های مطلوب و ساماندهی سواحل کمک کند.
وی از سرمایه گذاران دعوت کرد تا طرح های اقتصادی خود را در نوار ساحلی به فرمانداران ارائه کنند.

غرق شدگی در دریای خزر ۴۵ درصد کاهش یافت

طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارائه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح از اول تیرماه شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.
ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر از اول خرداد ماه تا پنجم تیرماه در مجموع ۲۶۵ نفر را از غرق شدن و مرگ حتمی در دریا نجات دادند.
از مجموع نجات یافتگان ناشی از غرق شدگی در دریا ۲۰۳ نفر مرد و ۶۲ نفر زن بودند که از این تعداد نیز ۱۴ نفر پس از انجام عملیات احیا در ساحل دریا به بیمارستان های استان اعزام شدند تا روند درمان آنها انجام شود.
مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha