آماده‌باش ناجیان غریق در سواحل شمالی کشور؛ «به هشدارها توجه کنید»

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون نجات غریق از آمادباش نیروهای ستادی این فدراسیون در ایام تابستان در سواحل دریای مازندران خبر داد.

مهدی حیدری صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فصل گرما و آغاز شنا برای علاقه‌مندان، فعالیت این فدراسیون در فضاهای روباز و دریایی آغاز شده است. در این راستا برای حفاظت از جان شهروندان در سواحل شمالی کشور، به ترتیب ۱۲۰۰، ۶۰۰ و ۵۰ناجی در مناطق دریایی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان حضور دارند تا با آمادگی خود در تفرجگاه‌های ازپیش تعیین‌شده، از جان شناگران حفاظت کنند.

وی اضافه کرد: طرح شروع به کار ناجیان از ۱۵خرداد آغاز شده است و قرار است تا ناجیان مرد و زن در نوبت صبح و عصر تا پایان شهریور در این محیط‌ها حاضر شوند تا بتوانند ناظر فعالیت ورزشی مسافران و علاقه‌مندان به مناطق دریایی شمال کشور باشند. این طرح به همت وزارت کشور و با هماهنگی استانداران انجام می‌شود و حقوق ناجیان نیز در این مدت از این محل تامین خواهد شد.

رییس فدراسیون نجات غریق افزود: با توجه به استقبال مسافران از سواحل دریای شمال کشور، از مسافران می‌خواهم که در ایام تابستان تنها در محیط‌های تعیین‌شده شنا کنند زیرا بی‌توجهی و ایمن نبودن سواحل می‌تواند جان شناگران را به خطر بیندازد.

آماده‌باش ناجیان غریق در سواحل شمالی کشور؛ «به هشدارها توجه کنید»

محدودیتی برای فعالیت ناجیان در استان‌ مقصد وجود ندارد

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده هرگونه گواهی فعالیت نجات غریق تنها برای استان مبدا (برگزارکننده) اعتبار دارد و در استان‌های دیگر فاقد مجوز است، اضافه کرد: برگه آمادگی اگر مورد تایید استان مبدا و مقصد باشد، فعالیت ناجی بلامانع است و چنین محدودیتی برای آنان وجود ندارد. در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به علت کمبود نیروی تخصصی، این خلاء با حضور ناجی امکان‌پذیر است.

حیدری گفت: یکی از موارد حضور ناجیان، حضور در دوره‌های آمادگی سالانه فدراسیون است تا شرایط فیزیکی و توانایی آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

رییس فدراسیون نجات غریق بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی استخرهای ورزشی، این موضوع باعث شد تا ناجیان به شغل‌های دیگری روی بیاورند. امسال با تربیت نیروی انسانی درصدد هستیم تا این کمبودها را در سطح کشور برطرف کنیم و آن را به حداقل برسانیم.

وی همچنین در خصوص برگزاری رقابت قهرمانی کشور در جزیره کیش گفت: این رقابت‌ها قرار است تیرماه امسال با حضور ناجیان مرد و زن در جزیره کیش برگزار شود و نفرات برتر در قالب ۲ تیم سال آینده به رقابت‌های استرالیا اعزام خواهند شد.

آماده‌باش ناجیان غریق در سواحل شمالی کشور؛ «به هشدارها توجه کنید»

استخرهای خصوصی و خانگی باید ناجی غریق داشته باشند

حیدری همچنین با اشاره به لزوم حضور ناجی غریق در استخرهای خصوصی افزود: استخرهای خصوصی و خانگی باید در زمان فعالیت از ناجیان غریق بهره‌مند شوند، در غیر این‌صورت از طریق کمیسیون ماده ادارات کل ورزش استان‌ها با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود. این رویه نیز قبل از این به همین منوال بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha