اتحادیه نویسندگان عرب در دمشق هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

دمشق - ایرنا - دبیرخانه عمومی اتحادیه نویسندگان عرب در دمشق سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم توسط افراط گرایان و وابستگان گروه هایی که در پشت آزادی عقیده و بیان در سوئد پنهان شده اند را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا ،دبیرخانه عمومی اتحادیه نویسندگان عرب در دمشق متشکل از رؤسای ۱۸ نهاد فرهنگی، فکری و خلاق عربی، روز جمعه در بیانیه‌ای، نارضایتی عمیق خود را از این رفتار وحشیانه و افراطی که با تمام قوانین و میثاق‌های بین‌المللی مغایرت دارد، ابراز کرد.

دبیرخانه عمومی اتحادیه نویسندگان عرب خواستار لزوم وضع قوانین بین المللی برای جلوگیری از توهین به مقدسات دینی ملت ها و مردم شد.

دکتر علاء عبدالهادی دبیرکل اتحادیه تاکید کرد که این رفتارها و وابستگی های افراطی نتیجه‌ای جز برانگیختن احساس نفرت، تضعیف ثبات و ایجاد دشمنی های تصنعی بین مردم نخواهد داشت.

دکتر محمد الحورانی، رئیس اتحاییه در بیانیه ای که نسخه ای از ان به خبرگزاری دولتی سوریه سانا ارسال شد ، هشدار داد که چنین رفتارهای افراطی بر اجتماعات و تنوع مذهبی تأثیر می گذارد و از افراط گرایی حمایت می کند.

موج اعتراض جهانیان علیه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد

هتک حرمت به قرآن کریم و سوزانده شدن کتاب مقدس تمسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم ، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، کاردار سفارت سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور و در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل غرب اروپا ضمن محکوم کردن اقدام اخیر صورت گرفته در سوئد در اهانت به مهمترین مقدسات اسلامی، سکوت و رفتار منفعلانه دولت سوئد را عاملی برای جسورتر شدن ناقضین یکی از اصول بنیادین و بدیهی حقوق بشر یعنی اصل احترام به ارزش‌های دینی و آسمانی دانست.

حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشته است: همه جهان‌اسلام اهانت به کتب‌آسمانی و ⁧ قرآن‌کریم را قویا محکوم می‌کند.

وی نوشت: اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست.

در ادامه توییت وزیر امور خارجه آمده است: دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است. دودش قبل از هر طرفی به چشم غرب خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha