رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده های ایلام نیازمند ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

ایلام - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده های ایلام نیازمند ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: تاکنون اتصال ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته است.

علی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان ایلام نیازمند یک هزار کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است که این مهم به قرارگاه محرومیت زدایی استان پیشنهاد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده های ایلام نیازمند ۳۲۰ میلیارد تومان است، گفت: حداقل باید ۸۰ سایت جدید در جاده های استان برای حل مشکل آنتن دهی نصب شود.

کریمی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است مشکلات ارتباطی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را برطرف و اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه را برقرار کند.

وی عنوان کرد: تاکنون اتصال ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته و پوشش ۹۶ درصدی جمعیت استان محقق شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، از تکمیل زیرساخت های ارتباطی در مرز مهران برای اربعین پیش رو خبر داد و گفت: احداث ۱۰ سایت دائم تلفن همراه در مسیرهای منتهی به مرز مهران در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، در استان ایلام در مجموع ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد ۳۵۵ روستا دارای ارتباط با کیفیت و پایدار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha