۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85156459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش قاچاق کالا از پایانه شهید کلانتری کرج در دست پیگیری است

کرج - ایرنا - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت: گزارش هایی مبنی بر قاچاق کالا از پایانه کلانتری کرج دریافت شده که به جد در این زمینه ورود پیدا خواهیم کرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، "یاسر نژادفلاح " روز شنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز کرج بر ضرورت تشکیل کمیته های تخصصی کارگروه اطلاعات و عملیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان کرج و سایر شهرستانهای استان تاکید کرد و افزود: طبقه بندی آمار قاچاق کالا و ارز در برنامه ریزی های کلان استان یاری گر مسوولان امر برای تصمیم گیری های آینده خواهد بود.

وی همچنین با اشاره بر ضرورت تشکیل کارگروه اطلاعات و عملیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستانهای استان البرز تاکید کرد: ملاک ارزیابی و رتبه بندی شهرستانها تشکیل این کارگروه است.

نژادفلاح گفت: این کارگروه بصورت تخصصی مسایل مبتلابه شهرستانها را مورد بررسی قرار می دهد و وظیفه هماهنگی بین دستگاه های امنیتی و انتظامی را در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده دارد و می بایست در بخش های مختلفی همانند حمایت از تولید داخلی، کارگروه فرهنگی جلسات مستمر خود را تشکیل دهد.

نژاد فلاح همچنین یکی از گلوگاه های قاچاق کالا را نیز ترمینال های شهر دانست و بیان کرد: یکی از معضلات استان و شهر کرج بحث قاچاق از درگاه ترمینال ها است، گزارش هایی نیز در این زمینه به دبیرخانه وصول شده است که برای ساماندهی آن پیگیری ویژه ای باید توسط اداره کل راهداری، حمل و نقل و شهرداری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: واگذاری فرایند حمل و پست کالاها از طریق شرکت خصوصی علاوه بر اینکه دارای شائبه است امکان افزایش ورود اقلام و کالاهای قاچاق را افزایش می دهد بنابراین همکاری شرکت ملی پست بعنوان تسهیل کننده در فرایند جابجایی کالاهای پستی می تواند حجم قابل توجهی از ورود کالای قاچاق به استان البرز را کاهش دهد.

در نشست امروز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کرج همچنین وضعیت نظارت بر جلوگیری از قاچاق سوخت، درج برچسب اصالت کالا و میزان کشفیات قاچاق در بخش های مختلف اعم از معاونت غذا و دارو،تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، گمرک گزارش داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha