مغایرت۲۰۰میلیون لیتر سهمیه و توزیع سوخت در خوزستان/فروش چهار هزارمیلیارد ریال اموال تملیکی

اهواز- ایرنا- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان با اشاره فروش چهار هزار میلیارد ریال کالا از انبارهای اموال تملیکی استان در سال گذشته گفت: همچنین باتوجه به افزایش حجم قاچاق سوخت از استان، سال گذشته ۲۰۰ میلیون لیتر در سهمیه و توزیع سوخت استان مغایرت وجود داشت.

به گزارش ایرنا عبدالمجید بصیری شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه فروش و تعیین تکلیف کالا در انبارهای اموال تملیکی از برنامه های دولت است بیان‌کرد: یکی از مشکلات اصلی در نگهداری اموال تملیکی، شرایط نگهداشت کالاها است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد به دلیل نامناسب بودن شرایط، کالا دچار خرابی می‌شد گفت: برای پیشگیری از بروز چنین چالشی، در شهرک صنعتی شماره سه اهواز یک انبار اموال تملیکی پیشرفته خریداری شده که برای نگهداری از کالاهای فساد پذیر به سردخانه و سیستم ضد حریق نیز مجهز است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان در بخش دیگری از این نشست به صدور فوری مجوز فروش برای کالاهایی که سریع الفساد هستند اشاره کرد و ادامه داد: همچنین برخی از این کالاها به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی واگذار می‌گردد تا بین جامعه هدف آنها توزیع شود.

مغایرت۲۰۰میلیون لیتر سهمیه و توزیع سوخت در خوزستان/فروش چهار هزارمیلیارد ریال اموال تملیکی

رشد چشمگیر قاچاق سوخت در فروردین ماه امسال

بصیری افزود: ۱۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در فروردین ماه امسال به اندازه ۳۸ درصد کل کشفیات پارسال شناسایی و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۰ میلیون لیتر سوخت از استان قاچاق شد افزود: حجم قاچاق سوخت در استان بالا است که مقابله با این پدیده با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان با ابراز گله مندی از رها شدن حوزه پیشگیری از قاچاق سوخت گفت: تا زمانی که مسئولان مربوطه به صورت میدانی ورود نکنند اقدامات موثری در این بخش انجام نمی‌شود.

مغایرت ۲۰۰ میلیون لیتری سهمیه و توزیع سوخت در خوزستان

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ میلیون لیتر در سهمیه و توزیع سوخت استان مغایرت وجود داشت افزود: روزانه ۶ میلیون لیتر سوخت در محدوده کاری ۲ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز و آبادان توزیع می‌شود که توزیع این حجم سوخت، در مواقعی زمینه را برای قاچاق توسط افراد سودجو فراهم می‌کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان با بیان اینکه باید در مقابل قاچاق سازمان یافته و دانه درشت‌ها ایستاد افزود: ۹۸ درصد پرونده‌های قاچاق در صلاحیت رسیدگی در ادارات تعزیرات حکومتی است.

پیشگیری از قاچاق در اولویت است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان ادامه داد: پیگیری از قاچاق به عنوان یک اولویت محسوب می شود که به همین منظور ۸۰ درصد فعالیت های کاری به سمت پیشگیری و ۲۰ درصد برای مقابله با قاچاق برنامه ریزی شده است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف، فرهنگ سازی و انجام اقدامات بازدارنده برای پیشگیری از قاچاق بسیار مهم‌تر و به صرفه‌تر از مبارزه با قاچاق است.

بصیری با بیان اینکه امسال یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم برداشت شده است بیان کرد: امسال خوزستان در برداشت گندم رتبه نخست کشور را کسب کرد که به واسطه همین برنامه ریزی ها و اعمال اقدامات پیشگیرانه‌؛ گزارشی مبنی بر قاچاق این محصول (همزمان با ایام برداشت) از مرزهای استان گزارش نشده است.

شناسایی ۶۹ هزار انبار در خوزستان

بصیری با اشاره به شناسایی ۶۰ هزار انبار کالا در استان گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا و تخلف، موجودی این انبارها در سامانه جامع ثبت شده که خوزستان در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی گفت: سامانه جامع انبارها برای ثبت موجودی کالا ایجاد شده است و انتظار می‌رود در این‌مسیر صاحبان سرمایه همراهی کنند.

بر اساس این گزارش؛ بررسی های انجام شده نشان می دهد که پدیده قاچاق سالانه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور از بین می‌برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha