بنیاد مسکن بوشهر بیش از ۲۴۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت دارد

بوشهر - ایرنا - معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهرگفت: در زمان حاضر از محل تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن با نهادهای مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، برنامه و بودجه، مددجویی و بهزیستی ۲هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در استان توسط این نهاد در دست ساخت است.

مهدی فخرایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سهم این استان از تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان ۵۶۵ واحد مسکونی است که تاکنون ۵۲۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده که از این شمار ۵۰۳ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

وی افزود: همچنین عملیات پی کنی ۵۴۸ واحد و فنداسیون ۵۴۲ واحد مسکونی انجام و سرجمع پروژه با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

معاون بنیاد مسکن استان بوشهر یادآورشد: تامین ۱۰ تن سیمان رایگان، ۲ تن میلگرد و پرداخت ۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد از مزایای این تفاهم نامه است.

فخرایی با اشاره به احداث یکهزار و ۵۰۷ واحد مسکونی از محل تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: تاکنون یکهزار و ۱۷۸ واحد از محل به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد یکهزار و ۱۵۸ واحد منجر به عقد قرارداد، یکهزار و ۵۰۷ واحد پی کنی و یکهزار و ۵۰۰ واحد فنداسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: این واحدهای مسکونی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

فخرایی گفت: براساس تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با کمیته امداد قرار است پنج هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان این نهاد در کشور احداث شود که سهم این استان از این تفاهم‌نامه ۳۰۰ واحد است.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و کمیته امداد قرار است به صاحبان این واحدها یکصد میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت و همچنین ۱۰ تن سیمان رایگان نیز تامین شود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر در خصوص تفاهم‌نامه احداث واحد مسکن مددجویی گفت: تاکنون ۱۴۹ واحد به بانک‌ها معرفی، ۱۲۹ واحد منجر به عقد قرارداد، ۱۳۵ واحد پی کنی و ۱۲۵ واحد انجام فنداسیون و پروژه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

فخرایی با اشاره به احداث ۱۸۰ واحد مسکونی از محل تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی افزود: از این شمار ۶۷ واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی، ۵۸ واحد منجر به عقد قرارداد ، ۴۹ واحد پی‌کنی و انجام فنداسیون ۴۸ واحد پروژه با ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha