۱۶ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به فرودگاه بجنورد تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای این فرودگاه مصوب و اینک ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شد.

محمدابراهیم قدمگاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان از مجموع این اعتبار از محل بودجه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ۳۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی توسط سازمان برنامه و بودجه مصوب شد.

وی تصریح کرد: اینک ۱۰ میلیارد تومان از محل بودجه شرکت فرودگاه‌ها و ۶ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی تخصیص یافت.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد اضافه کرد: این میزان اعتبار برای محوطه سازی، گسترش عرض جاده، تحکیم دیوار حفاظتی، پارکینگ و سایر موارد هزینه و بسیاری از مشکلات زیرساختی این فرودگاه برطرف می شود.

وی با بیان اینکه مجموع این اعتبارات برای ۱۰ طرح هزینه می شود، گفت: بیشتر طرح ها شامل بهسازی و عمرانی است.

قدمگاهی اظهار کرد: اجرایی شدن طرح های فرودگاه منوط به عملیاتی شدن پرواز ها است که این امر نیز به تعداد پرواز و تعداد مسافر وابسته است که هرچه این میزان افزایش داشته باشد به اجرایی شدن طرح ها کمک خواهد کرد اما با وجود کاهش تعداد پروازها در سالجاری توانسته ایم اقدامات موثری و قابل قبولی عمرانی در این فرودگاه داشته باشیم.

وی افزود: اکنون در فرودگاه بجنورد سه برنامه پروازی در روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه توسط ۲ شرکت ایران ایر و ماهان برقرار است.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha