رییس اداره تبلیغات اسلامی: هیئات‌ مذهبی تربت‌حیدریه نیازمند تحول هستند

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس دفتر تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با تاکید بر ضرورت تحول در هیئات مذهبی این شهرستان گفت: همچنانکه آیین های عزاداری با شور برگزار می‌شود، جا دارد مولودی خوانی، شادی اهل بیت (ع) و جشن های مذهبی نیز با همان حس و حال برگزار شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان روز یکشنبه در نشست خبری با محوریت دهه ولایت و برنامه‌ریزی بزرگداشت غدیر خم افزود: انتظار می رود مراسم مولودی‌خوانی و جشن این عید بزرگ پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی: هیئات‌ مذهبی تربت‌حیدریه نیازمند تحول هستند

وی در ادامه با یادآوری بازتعریف راهبردها و ضرورت جذب نسل جوان و برگزاری مناسبت های مذهبی متناسب با نیاز روز جامعه گفت: اکنون در تربت‌حیدریه ۲۵۰ هیات عزاداری دارای کد ثبتی وجود دارد که دست کم ۵۰ هیات از آنها برای برپایی موکب، ایستگاه صلواتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد روز عید سعید غدیر خم برنامه ریزی کرده‌اند.

به گفته وی؛ هیئات مذهبی تربت حیدریه در برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی خراسان رضوی پیشتاز هستند با این وجود ضرورت تحول گرایی در آنها متناسب با نیاز روز جامعه وجود دارد.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد حدود ۳۵۰ مسجد دارد که در افزون بر ۲۰۰ مورد آن علاوه بر فعالیت های مستمر فرهنگی، نماز جماعت برگزار می شود.

همچنین در ۱۲۷ مسجد تربت حیدریه کانون فرهنگی و هنری با متوسط عضویت ۱۰۰ نفر فعالیت های مختلفی با اولویت امور جوانان و نوجوانان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha