کمک ۳۱ میلیارد ریالی کمیساریای عالی پناهندگان در ساوه به بار نشست

ساوه - ایرنا ­- کمک ۳۱ میلیارد ریالی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با بهره برداری از مرحله توسعه مرکز بهداشتسرای مهمانشهر شهید ناصری ساوه به بار نشست.

به گزارش ایرنا، سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این مرکز اظهار کرد: طرح توسعه مرکز بهداشتسرای مهمانشهر شهید ناصری ساوه با ۲۱۰ متر مربع زیر بنا اجرا شده است.

«محمود کریمی» با بیان اینکه این مجموعه که به منظور رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی اتباع افغان ساکن در این مهمانشهر ساخته شده است اظهار کرد: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای ساخت این مجموعه ۲۸ میلیارد ریال و تجهیز آن سه میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

وی افزود: در این مجموعه خدماتی از جمله آزمایشگاه، مامایی، روانپزشکی، واحد تغذیه سلامت، مجموعه آموزشی سلامت و بهداشت خانواده به مرکزبهداشتسرای مهمانشهر شهید ناصری ساوه اضافه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶ طرح عمرانی زیرساختی بهداشتی نیز دراین شهرستان در دست اجرا است گفت: این طرح ها شامل خانه‌های بهداشت روستاهای یاتان، تقلید آباد و باخ شیخ و مراکز جامع سلامت کارون، شهید صیاد شیرازی، شهید رجبی است.

وی خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات دولتی برای این طرح‌ها حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و پیش‌بینی می‌شود طی ماه آینده از این طرح‌ها بهره‌برداری شود.

حدود ۶ هزار نفر در قالب حدود یک هزار و ۱۰۰ خانواده از مهاجرین افغانستانی در مهمانشهر شهید ناصری از خدمات بهدشتی و درمانی بهره‌مند می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha