۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85157740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری‌ شدید ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در «ام درمان» + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری بعد از ظهر امروز (یکشنبه) از شکل‌گیری درگیری شدید میان طرف‌های درگیر در سودان در شهر «ام‌ درمان» خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به (حمیدتی) در محله‌های «کرری» و «العرب» در شهر ام درمان شکل گرفته است.

خبرنگار الجزیره در سودان همچنین اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع درحال انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به غرب خارطوم پایتخت سودان هستند و از حمل و نقل عمومی در این منطقه جلوگیری می‌شود و ستون های دود بر فراز خارطوم نیز هم اکنون به آسمان برخاسته است.

درگیری‌ها در سودان درحالی ادامه دارد که سازمان هواپیمایی این کشور شنبه اعلام کرد، حریم هوایی این کشور تا ۱۰ ژوئن (۱۹ تیرماه) بر روی همه پروازها غیر از پروازهای دارای ماهیت انسان دوستانه بسته است.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که امروز نیروهای پشتیبانی سریع یک فروند جنگنده ارتش سودان را سرنگون کرده اند.

به گزارش ایرنا، درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان آتش‌بس اعلام شده، اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha