توضیحات نماینده درباره تخلفات استانداری کرمانشاه در دولت قبل

کرمانشاه - ایرنا- نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ۲۰ هزار سند درباره تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه در دولت قبل و انتشار تخلفات، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا روز یکشنبه در نشست خبری در خصوص نتیجه تحقیق و تفحص از استانداری در دوران مدیریت قبلی گفت: ۲۰ هزار سند را بررسی کردیم تا در مجموع توانستیم حدود ۱۵ صفحه تخلفات را به صورت جمع بندی آماده کنیم ولی متاسفانه برخی نمایندگان استان حاضر به امضا این سند برای انتشار عمومی نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مساله مسکن موضوع جدی است افزود: در برنامه هفتم توسعه، نگاه دولت به سمت مسئله محوری است. البته برنامه هفتم توسعه نواقصی نیز دارد که باید در کمیسیون های تخصصی بیشتر چکش کاری شود تا به عنوان یک قانون بالادستی جامع و تسهیلگر در بیاید.

این نماینده مجلس بیان داشت: یکی از مسائل مهم کشور موضوع پتروشیمی هاست که باید با تکمیل زنجیره تولید برای همیشه از خام فروشی جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام حسینی کیا افزود: مسئله دیگر معادن است که باید بتوانیم زنجیره آن را تکمیل کنیم و در گام اول باید تمام مجوزها و معافیت های مالیاتی معادن غیر فعال کشور ابطال و مجدد به مزایده گذاشته شود؛ ضمن اینکه مجوز جدید نیز باید محدودیت زمانی برای فعالسازی داشته باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: موضوع دیگر کشور موضوع اسراف وحشتناک انرژی در کشور است که باید حل شود؛ به عنوان مثال همین اکنون ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور داریم.

وی پیش بینی کرد که برنامه هفتم توسعه تا پایان شهریور تصویب شود چرا که ۲ ماه بعد از این تاریخ در ۱۵ آذر ماه، مجلس به لایحه بودجه خواهد پرداخت.

حسینی کیا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص علت گرانی ها در کشور بیان داشت : ما در کشور ۶ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم که هرجایی می رود ویرانگر و تنها کلید حل آن هدایت این سرمایه به سمت تولید و اشتغال است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص گرانی خودرو گفت: به دلیل ناترازی عرضه و تقاضا در خودرو تولیدی داخل این محصول در کشور از کالای مصرفی به سرمایه ای تبدیل شده است و همین می شود که همه از قطعه ساز تا خودرو ساز و حتی دولت به دنبال سود بیشتر در این حوزه هستند.

حجت الاسلام حسینی کیا تاکید کرد: دولت در موضوع خودرو در تمام این سال‌ها بنگاه داری کرده و این کار قیمت ها را بالا برده است؛ ضمن اینکه برخی شرکت های قطعه ساز نیز در ایران‌خودرو صندلی دارند و هزینه های بالاسری ما در خودرو سازی بالاست.

وی افزود: مصوبه آزاد شدن واردات خودرو خارجی با پنج سال کارکرد می تواند به متعادل شدن قیمت ها و نیز رقابتی کردن خودروسازان داخلی کمک کند.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در خصوص دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران دولتی به خصوص بعد از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص نیز گفت: اظهار نظر در خصوص مدیران جزو وظایف ذاتی نماینده در منتقل کردن ناکارآمدی ها به دولت است با این حال بعد از سخنان اخیر مقام معظم رهبری، شورای ائتلاف نیز از من خواست تا نسبت به عزل و نصب ها هیچگونه ورودی نداشته باشم.

حجت الاسلام حسینی کیا در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به وضعیت طرح های صنعتی شهرستان سنقر نیز داشت و گفت: برای اینکه آرامش را در زندگی مردم شهرهای کوچک ایجاد کنیم تا آواره کلانشهرها نشوند باید زیرساخت، سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد شود.

وی افزود: یکی از طرح های بزرگ پروژه پتروشیمی سنقر است که نزدیک ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

آنچنان که حجت الاسلام حسینی کیا توضیح داد: پتروشیمی سنقر قرار است یک چهارم نیاز کشور به متیل آمین را تولید کند و برای ۲۵۰ نفر نیز اشتغالزایی داشته باشد هرچند تا سه برابر این تعداد نیز در حاشیه طرح اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین از پیگیری واحد تولید دیسک و صفحه با مشارکت ایران خودرو و نیز واحد تولید رینگ با ۱۸ میلیون یورو سرمایه گذاری در شهرستان سنقر خبر داد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به معافیت ۲۰ ساله مالیاتی در شهرک صنعتی سنقر بیان داشت: هم اکنون شهرک صنعتی سنقر دیگر جایی برای احداث واحد جدید ندارد و به همین منظور در حال احداث شهرک صنعتی جدید هستیم.

حجت الاسلام حسینی کیا مزیت بزرگ سنقر برای سرمایه گذاران را وجود زیر ساخت هایی نظیر آب و برق عنوان کرد و گفت: ما مجوز برداشت هشت میلیون متر مکعب آب صنعتی از سد جامیشان را داریم؛ ضمن اینکه در حال احداث چند پست برق صنعتی هستیم که برق مورد نیاز واحدهای صنعتی شهرستان را تا ۱۰۰ سال آینده نیز تامین می کند.

وی در پایان در خصوص آخرین وضعیت آزاد راه همدان به سنقر بیان داشت: این طرح ۲ گردنه مهم اسد آباد و بید سرخ را در مسیر همدان به کرمانشاه حذف می کند و مسیری امن برای زوار اربعین ایجاد می شود اما سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح پای کار نیامده است و ما نیز دولت را راضی کرده ایم که ۵۰ درصد هزینه را خودش سرمایه گذاری کند به همین منظور امسال ۳۳ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha