آتش‌سوزی مراتع روستای ساری قورخان تکاب مهار شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب گفت: آتش‌سوزی گسترده در مزارع و مراتع روستای «ساری‌قورخان» این شهرستان مهار شد.

جواد نصیری یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش‌سوزی شامگاه یکشنبه در مزارع و مراتع روستای «ساری‌قورخان» این شهرستان گزارش شد که بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، آتش نشانی و نیروهای هلال احمر به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای مردمی و محلی نیز که قبل از رسیدن نیروهای امدادی در محل حاضر شده بودند، از پیشروی بیشتر آتش به مزارع و مراتع روستا جلوگیری می کردند و سرانجام با تلاش تمام نیروهای حاضر، این آتش خاموش شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب با اشاره به اینکه علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است گفت: بر اثر این آتش‌سوزی حدود چهار هکتار از مراتع و مزارع روستای «ساری‌قورخان» این شهرستان طعمه حریق شد.

نصیری از گردشگران، مسافران و روستاییان خواست در این فصل که به دلیل خشک شده علوفه‌ها احتمال آتش سوزی در مراتع وجود دارد هنگام برپایی آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادای از شهروندان خواست در صورت هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را به ندای ۱۵۰۴ منابع طبیعی اعلام کنند.

«ساری‌قورخان» در ۳۰ کیلومتری شرق تکاب واقع شده است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که با ۲۲۰ هزار هکتار مساحت در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و ۱۶۰ هزار هکتار از مساحت این شهرستان را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

مراتع این شهرستان جزو مرغوب‌ترین و باکیفیت ترین مراتع و منابع طبیعی کشور به‌شمار می‌رود که پوشش گیاهی خاص و منحصربه‌فردی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha