ثبت بیش از ۱۸۰ میلیون تردد خودرو در جاده های مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۸۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

حسن جهانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ این میزان تردد سه ماهه امسال به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد :‌همچنین از این میزان تردد بیش از ۱۵ میلیون و ۵۳ هزار تردد با استان های مجاور است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشت.

همچنین بیشترین بار تردد خودروهای در جاده های مازندران مربوط به جاده قائمشهر به ساری و بالعکس است که با توجه به مسیر تردد زائران حرم امام رضا(ع) ‌ این محور جز شلوغ ترین محورهای مواصلاتی استان و حتی کشور محسوب می شود.

ثبت بیش از ۱۸۰ میلیون تردد خودرو در جاده های مازندران

وی از ایام تعطیلات نوروز، ‌تعطیلات نیمه خرداد و تعطیلات آخر هفته به عنوان پیک تردد خودروها در جاده های مازندران اعلام کرد.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

جاده های هراز، ‌سوادکوه و کندوان جزو معروفترین و پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور به شمار می روند که در ایام تعطیلات برای تخلیه بار ترافیکی محدودیت های ترافیکی اعمال می شود اما در برخی مواقع این حجم تردد بالای خودروها تا بدان اندازه است که این محدودیت های ترافیکی نیز جوابگو نیست و مسافران ساعت ها پشت ترافیک منتظر می مانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha