عشایر خراسان‌شمالی حدود ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر خراسان‌شمالی گفت: عشایر استان در بهار امسال، ۳۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی دریافت کردند.

مهدی خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات با نرخ ۱۶.۵ درصد برای تامین نهاده‌های دامی در اختیار ۲۳ نفر از عشایر قرار گرفت.

وی افزود: امسال از منابع داخلی بانک ها ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

به گفته وی؛ اکنون ۵۲۷ نفر از عشایر خراسان شمالی در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

خانی یادآور شد: سال گذشته نیز عشایر استان، ۳۹۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، دامدار کارت و خشکسالی دریافت کردند.

خانی با اشاره به تاثیرات خشکسالی بر میزان تولیدات عشایر، گفت: خشکسالی ها نیاز به تعلیف دستی دام را افزایش داده از این رو هزینه های تولید در بخش دام زیاد شده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عشایر استان برای ادامه فعالیت خود نیازمند حمایت و دریافت تسهیلات ارزان قیمت هستند.

به گزارش ایرنا، عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha