رضوانی: سجادی جایگاه دیپلماسی ورزش را به‌خوبی معرفی کرد

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تعامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت امورخارجه یکی از اقدامات تاثیر گذار در رشد ورزش است و سجادی توانسته جایگاه دیپلماسی حوزه ورزش را به‌خوبی معرفی کند.

به گزارش ایرنا، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی در محل وزارت امور خارجه با حضور وزرای ورزش و جوانان و امور خارجه اظهار داشت: برگزاری این نشست اتفاق بسیار خوبی بود که با برنامه‌ریزی‌ هوشمندانه وزیر ورزش برای نخستین مرتبه در ورزش ایران رخ داد و نتایج مثبتی را رقم زد که جای قدردانی دارد و امیدوارم شاهد تکرار این‌گونه نشست‌ها باشیم.

وی با بیان این‌که روسای فدراسیون‌های ورزشی دیپلمات‌های ورزشی کشور در خارج از کشور هستند، خاطر نشان ساخت: دیپلمات، شخصی شناخته شده دارای ویژگی‌های فرهنگی است که به‌عنوان نماینده کشورش در خارج از کشور حضور دارد و سجادی به‌دلیل سوابق ورزشی و مدیریتی درخشانی که دارد در این نشست توانسته جایگاه دیپلماسی حوزه ورزش را به‌خوبی معرفی کند.

رضوانی افزود: نحوه حضور ورزشکاران و مسئولان ارشد ورزشی در کشورهای دیگر نشان‌دهنده اقتدار و جایگاه یک کشور است و به‌همین منظور تمامی مربیان ورزشی کشورهای اروپایی مانند صربستان به‌عنوان دیپلمات‌های ورزشی دارای پاسپورت دیپلماتیک هستند. همچنین در مسابقات مختلف شاهد بودیم که تیم ملی کشور کوبا با تمام کمبودهای کشورش با امکانات بسیار خوب ورزشی در میادین بین‌المللی حاضر می‌شود.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تاکید کرد: حوزه ورزش به‌دلیل ارتباطات گسترده ورزشی که با سایر کشورها دارد با وزارت امور خارجه در تعامل است و حتما نیاز بود که چنین جلسه‌ای برگزار شود که مدیران ارشد ورزش کشور بتوانند به‌طور مستقیم مشکلاتی را که در اعزام‌ها، اردوها و... با آن مواجه می‌شوند را به‌طور مستقیم با وزیر مربوطه مطرح کنند تا در راستای رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی یادآور شد: یکی از دستاوردهای بسیار خوب این نشست این بود که امیرعبداللهیان هماهنگی با سفیر ایران در چین و همکاران‌شان در وزارت امور خارجه چین را در راستای حمایت تیم‌های اعزامی به هانگژو را در دستور کار قرار داد و همچنین بنده نیز در این نشست مشکلات پیش آمده جهت ورود تیم ورزشی در ۲ هفته آینده به ایران را مطرح کرده و دستورات لازم جهت رفع‌شان از سوی وزیر امورخارجه انجام گرفت.

رضوانی با بیان این‌که ماهیت ورزش همگانی در جامعه نشان دادن اقتدار فرهنگی یک کشور در خارج از کشور است، گفت: این نشست یکی از بهترین اتفاقاتی بود که برای خانواده ورزش رخ داد و مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان، امور خارجه و فدراسیون‌های ورزشی در راستای پیگیری مسائل ورزشی برگزار شود.

وی اظهار داشت: سجادی در حوزه مدیریتی نیز همچون ورزش بسیار حرفه‌ای است و در راستای رشد و توسعه ورزش هوشمندانه عمل می‌کند و تعامل ما بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت امورخارجه یکی از اقدامات تاثیرگذار در رشد و رفع بسیاری از مشکلات ورزشی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha