بررسی راهکارهای دیپلماسی فرهنگی در نشست نهادهای فعال اندیشه ورز 

تهران- ایرنا- بررسی مسائل روز دیپلماسی عمومی و جایگاه سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، نوع فعالیت‌های این سازمان و سایر بحث‌های پیرامونی موضوع اصلی، گفت‌گوها در نشست نهادهای فعال اندیشه ورز با حجت‌الاسلام ایمانی‌پور بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نشست اندیشه ورزان ایران با حضور روسا ونمایندگان بیش از ۱۴ نهاد اندیشه ورز فعال برگزار شد.

رضا ملکی ریاست مرکز راهبردی مطالعات فرهنگی و بین‌المللی، روزبه معاون توسعه روابط بین‌المللی و محمدرضا بهمنی معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی و تنی چند از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات از شرکت کنندگان این نشست بودند.

خانه اندیشه ورزان ایران با توجه و با هدف پشتیبانی و خدمت رسانی به زیست بوم اندیشه ورزی کشور و در راستای ایجاد ارتباط و شبکه سازی بین اندیشه ورزان و نهادهای حاکمیتی با هدف تولید خروجی کاربردی و موثر در حاکمیت گام برمی دارد.

تسهیل‌گری در حوزه اندیشه ورزی فعالیت‌ها کلان و مجموعه های زیست بوم و با هدف کمترین آسیب و بیشترین نتیجه از ماموریت های اصلی خانه اندیشه ورزان ایران است.

رضا ملکی ریاست مرکز راهبردی مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست با تشریح شکل گیری نظم آینده جهانی و نقش جمهوری اسلامی ایران و دیگر بازیگران صحنه بین الملل در نظم آتی جهانی به بهره‌برداری دقیق از نظر کارشناسان و اندیشه ورزان نهادهای اندیشه ورز در بهبود سیاست‌های کلان فرهنگی و دیپلماسی عمومی کشور تاکید کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست با اشاره به جایگاه قرارگاهی این سازمان گفت: ما سعی می‌کنیم از تمام کنشگران استفاده کنیم. وقتی قرار شد راهبری کنیم باید به دنبال ظرفیت بوده تا آنها را فعال کنیم. توانمندسازی کنشگران فعال فرهنگی و علمی در داخل و خارج و اتصال آنها به یکدیگر باید صورت گیرد و این مسئله جریان خوبی را شکل می‌دهد.

وی در ادامه این نشست مشترک را فرصت مغتنمی برای تبادل افکار و برنامه‌ها خواند و گفت: مشکل ناشی از این است که ما ضعف در تبیین و اطلاع رسانی داریم و ظیفه ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حفظ و صیانت و اشاعه فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی خواند.

ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از حضور اندیشه ورزان جوان علت تشکیل این نشست را آگاهی از نظرات و انتقادات اندیشه ورزان جوان در جهت تسهیل فعالیت‌ها ی سازمان عنوان کردد و در ادامه گفت: جمهوری اسلامی در جنگ سخت الزامات آن نبرد را محیا نمود و به دست آورد های بزرگی نائل گشت و حال ما درصدد محیا نمودن الزامات جنگ نرم برای تفوق در این میدان هستیم.

رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در این نشست ضمن بیان ثبت بنیاد دیپلماسی عمومی و مجموعه فعالیت‌های این بنیاد، تاسیس و فعالیت این موسسه را گامی مهم در جهت پیشبرد دیپلماسی فرهنگی و بین المللی خواند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به منویات رهبری معظم انقلاب در خصوص علت حجمه گسترده معاندان به نظام که نتیجه تفوق جمهوری اسلامی در پیگیری اهدافش است از خاطره حضور سردار دل‌ها در سازمان و سخن و تاکید سردار دل‌ها مبنی بر رسالت سازمان با عنوان مسخر قلوب یاد کرد.

حسین روزبه معاون توسعه روابط بین‌المللی در این نشست با بیان فعالیت‌ها مختلف ومفید سازمان و رایزنی های فرهنگی، برخی از شبهات نمایندگان نهادهای اندیشه محور را نتیجه تبلیغات ضعیف و ناکارآمد رسانه ها از مجموعه فعالیت‌های این سازمان عنوان کردند.

محمدرضا بهمنی معاون همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی نیز در این نشست با تایید ضعف شناختی و میدانی نمایندگان موسسات اندیشه محور به توضیح فرایند تجربه نگار فعالیت‌های شاخص این معاونت پرداختند.

وی میدان سپاری فعالیت ها به بخش های غیر حاکمیتی را نیز از سیاست‌های فعالیت های معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات عنوان کرد.

طبق مصوبات قرار است این نشست‌ها با هدف بررسی موضوعات دیپلماسی فرهنگی بطور متناوب برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha