نماینده پارلمان فرانسه: نژادپرستی ساختاری در پلیس کشورمان وجود دارد

تهران- ایرنا- نماینده پارلمان فرانسه از حزب چپ افراطی "فرانسه تسلیم‌ناپذیر" با اشاره به قتل "نائل" نوجوان ۱۷ ساله‌ای که با خونسردی به دست پلیس این کشور کشته شد، تاکید کرد: نژادپرستی ساختاری در پلیس فرانسه وجود دارد و من پلیس [این کشور] را به عنوان یک سیستم زیر سوال می‌برم.

به گزارش ایرنا، مانوئل بومپار (Manuel Bompard) روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه رادیویی فرانس‌اَنفو (Franceinfo) اظهار داشت: [ساختار] پلیس فرانسه از سر تا پا نیازمند اصلاحی عمیق است.

وی به ناآرامی‌های هفت شب گذشته این کشور اشاره و اضافه کرد: برای دولت همواره تقصیر دیگرانی همچون حزب "فرانسه تسلیم‌ناپذیر"، ژان لوک ملانشون (رهبر این حزب)، بازی‌های ویدیویی و والدین ساکن در محله‌های کارگری است و خودش هرگز مقصر نیست.

بومپار با اشاره به ۲ بیانیه جنجالی پلیس فرانسه که اعتراض مردم را "وحشی‌گری" نامید و اعلام کرد که "پلیس در جنگ" است، گفت: من این اظهارات را یک بیانیه نمایشی بسیار جدی می‌دانم و انتظار داشتم که ژرال درمنن وزیر کشور فرانسه به صراحت بگوید که [این بیانیه‌ها] قابل قبول نیستند.

نماینده پارلمان فرانسه: نژادپرستی ساختاری در پلیس کشورمان وجود دارد

این نماینده پیشین پارلمان اروپا همچنین اظهار تاسف کرد که دولت مکرون هیچ پیشنهادی برای جلوگیری از تکرار آنچه در یک هفته گذشته رخ داد، ارایه نکرده است.

بومپار خواستار جایگزینی قانون ۲۰۱۷ پلیس برای استفاده از اسلحه گرم شد؛ قانونی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران دست پلیس را برای استفاده آسان از اسلحه در مواجهه با شرایطی که می‌توان خطرناک نباشد، باز گذاشته و منجر به افزایش قابل توجه آمار شلیک پلیس به شهروندان شده است.

این نماینده پارلمان فرانسه از حزب چپ افراطی "فرانسه تسلیم‌ناپذیر" گریزی نیز به جمله مشهور ملانشون مبنی بر اینکه "پلیس می‌کُشد" زد و تاکید کرد: این یک واقعیت است.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور فرانسه صبح امروز اعلام کرد که در هفتمین شب ناآرامی در این کشور ۷۲ نفر بازداشت شدند و ۲۰۲ بنا و خودرو به آتش کشیده و تخریب شد.

رسانه‌های فرانسوی اعلام می‌کنند دیشب «آرامش نسبی» در فرانسه برقرار بوده و همزمان گزارش‌های اولیه از میزان تخریب و زیان اقتصادی ناشی از هفت شب ملتهب و ناآرام در فرانسه منتشر شده است.

ژوفروی رو بِزیه (Geoffroy Roux de Bézieux) رئیس اتحادیه کارفرمایان فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «لو پاریزین» از آسیب جدی به بیش از ۲۰۰ کسب‌وکار، ۳۰۰ آژانس مالی و بانکی، ۲۵۰ کیوسک فروش دخانیات از آغاز ناآرامی‌ها سخن گفت و میزان خسارت به وسایل نقلیه عمومی را نیز دست‌کم ۲۰ میلیون یورو ارزیابی کرد.

اقدام اخیر یک افسر پلیس راهنمایی رانندگی فرانسه در شلیک مرگبار به یک نوجوان، آشوبی در فرانسه به راه انداخت که رئیس جمهوری را از میانه یک نشست بین‌المللی به پاریس بازگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha