۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85160122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصمیم دولت پاکستان برای برگزاری تظاهرات سراسری در محکومیت توهین به قرآن

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان اعلام کرد که جمعه این هفته با عنوان «روز تقدس قرآن» گرامیداشته می‌شود و در سراسر این کشور تظاهرات گسترده علیه اقدام شیطانی سوزاندن قرآن کریم در سوئد برگزار خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، اجلاس ویژه‌ای به ریاست محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور با هدف بررسی تحولات مرتبط با تشدید اسلام‌ ستیزی در غرب و بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد برگزار شد.

نخست وزیر پاکستان همچنین اعلام کرد که نشست علنی مجلس این کشور روز پنجشنبه برای بررسی راهبرد آینده و تدوین یک سیاست ملی علیه تشدید اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی برگزار خواهد.

وی از تمام احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان خواست تا روز جمعه در تمام شهرهای بزرگ و کوچک این کشور پس از اقامه نماز جمعه برای گرامیداشت «روز تقدس قرآن» در تظاهرات مردمی شرکت و اقدام شیطانی توهین به قرآن در سوئد را محکوم کنند.

تصمیم دولت پاکستان برای برگزاری تظاهرات سراسری در محکومیت توهین به قرآن

شهباز شریف افزود که نمایندگان مجلس پاکستان قطعنامه مشترکی را برای همبستگی با جهان اسلام و یکصدایی علیه پدیده شیطانی اسلام هراسی تصویب خواهند کرد.

وی از ملت‌های آزادیخواه و صلح دوست جهان خواست تا برای احترام به عقاید و مذاهب به ویژه دفاع از ملت‌هایی که با پدیده اسلام هراسی مواجه هستند، نقش خود را ایفا کنند.

براساس این گزارش، مردم مسلمان پاکستان روزهای اخیر در شهرهای مختلف این کشور علیه جنایت شیطانی بی حرمتی به قرآن در سوئد دست به راهپیمایی زده و از دولتمردان خود اخراج سفیر سوئد و قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را مطالبه کردند.

روز گذشته (دوشنبه) نیز شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شاهد راهپیمایی احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی مقابل سفارت سوئد علیه بی حرمتی به کتاب آسمانی مسلمانان قرآن کریم بود.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha