صنعت و کشاورزی اولویت هدفگذاری اشتغال استان گلستان است
نشست کارگروه اشتغال استان گلستان

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: امسال اولویت هدفگذاری در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید استان با بخش‌های صنعت و کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری سه‌شنبه در کارگروه اشتغال استان گلستان، اظهار کرد: امسال تعهد ایجاد ۲۵ هزار و ۳۸۰ فرصت شغلی جدید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات برای استان بوده و برش شهرستانی آن هم تعیین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: از خردادماه سال‌جاری تاکنون دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال استان توانسته‌اند تعداد ۲ هزار و ۸۹۴ فرصت شغلی معادل ۱۱ درصد از تعهد امسال را در سامانه رصد ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال استان خواست که ضمن پیگیری در عمل به تعهد و جذب اعتبارات تخصیصی، اشتغال را به دقت در سامانه رصد ثبت کنند.

به گفته وی؛ مرکز آمار در پایان سال ۱۴۰۱،نرخ بیکاری در استان گلستان را ۸.۸ درصد اعلام کرد در حالی که میانگین کشوری ۹.۲ درصد است.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: مشارکت دستگاه‌ها با اداره کل تعاون در خصوص ثبت درخواست اشتغال ضروری است.

علی‌محمد زنگانه با اعلام این‌که بعد از مسکن اشتغال مهم ترین تاکید دولت است از بانک‌ها خواست در وثیقه تسهیلات تبصره ۱۶ جامعه هدف بهزیستی تسهیل و تسریع کنند.

وی در ادامه به کسری گندم از کارخانه‌های آرد گلستان اشاره کرد و گفت: در انبار گردانی کارخانه های گندم در یکی از انبارها ۵۰۰ تن مغایرت وجود داشت که با پیگیری برطرف شد و دیگری سه هزار ۱۲۰ تن مغایرت بوده که حسب دستور کمیسیون غله کشور از تحویل گندم محروم شد تا مسترد شدن آن که تا کنون ۱۹۰ تن مانده و مابقی عودت داده شد.

زنگانه گفت: از تمام ظرفیت ها در خصوص اصلاح امور و کمک به مردم استفاده می کنیم و تلاش می‌کنیم ریشه مافیای حوزه آرد و نان در استان خشک شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم خواستار پیگیری جدی تعهد اشتغال استان در سال جاری از سوی مسوولان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط شد.

سید محمد دهنوی گفت: برش ایجاد فرصت شغلی برای هر دستگاه در استان تعیین شده و دبیرخانه و فرمانداری‌ها باید در طول سال بر صحت سنجی آن با دقت عمل کنند.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد از این جمعیت روستا نشین هستند و اقتصاد اصلی آن ها برپایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha