۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85160417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دادگستری زنجان: قرارگاه جلب موجب تسریع در احضار محکومان است

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه جلب در دادسرای زنجان از اقدامات خوب و موثر در استان است گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه تسریع در اجرای جلب محکومان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در جلسه مشترک قضایی و انتظامی استان زنجان که به میزبانی فراجا برگزار شد افزود: فرامین رهبر معظم انقلاب یک سند بالادستی است و عمل به این فرامین تکلیف و وظیفه است به همین منظور قرارگاه عملیاتی اجرایی فرامین رهبری دستگاه قضایی زنجان تشکیل شد.

وی اظهار داشت: ارتباط نزدیک و تنگاتنگ میان دستگاه قضایی و انتظامی به ویژه دادسراها با ضابطین در اجرای دقیق برنامه‌ها و سیاست‌ها بسیار موثر است و امروز در سایه این ارتباطات و همکاری ها شاهد اقدامات موثر و مهم در استان هستیم.

این مسوول به دیدار مسئولان قضایی با رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه و تأکید ایشان بر ارتباط خوب مراجع قضایی با ضابطین و حمایت از نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت : بعد از فرامین رهبری اولین جلسه عملیاتی اجرایی فرامین ایشان با حضور اعضای شورای قضایی استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات مشترک میان دستگاه قضایی و انتظامی در تمامی حوزه‌های قضایی مورد تاکید است افزود: ایجاد نظم و امنیت در جامعه به قدری مهم است که رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضاییه بر اهمیت امنیت روانی در جامعه تاکید کردند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه حافظان نظم و امنیت در جامعه، نیروی انتظامی است اظهار داشت: همه باید قدردان زحمات حافظان نظم و امنیت در جامعه باشیم و این یک تکلیف و وظیفه برای هر فردی است، چرا که نیازمند امنیت هستیم.

وی بابیان اینکه امنیت روانی مردم مورد تاکید رهبری بوده و از ماموریت‌های مهم دستگاه قضایی و انتظامی است خاطرنشان کرد: توجه به این امر مهم مصداق حقوق عامه است و اقدام بهنگام و برخورد قاطع با کسانی که در صدد ایجاد بی‌نظمی و بر هم زدن جو روانی جامعه هستند از وظایف مهم ۲ مجموعه است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اجرای احکام آن هم بهنگام و خوب را در پیشگیری از وقوع جرایم، مهم برشمرد و گفت: باید جامعه را برای مرتکبین جرم نا امن کنیم بر همین مبنا برخورد قاطع قانونی با مجرمان در پیشگیری از وقوع جرایم بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شورای قضایی زنجان همچنین بر حمایت و پشتیبانی قاطع قضایی از نیروی انتظامی در انجام وظایف تاکید کرد و گفت: انجام ماموریت‌ها و دستورات قضایی توسط ضابطین با حمایت قضایی شتاب مضاعف خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این نشست برگزاری جلسات مشترک قضایی و انتظامی را از اقدامات خوب میان ۲ مجموعه طی سال بیان و تصریح کرد: هم افزایی و ارتباط نزدیک میان دستگاه قضایی و انتظامی در اجرای ماموریتهای مشترک بسیار موثر است.

سردار محمد طراقیه اجرای عدالت و کار قضا را که در قرآن کریم به آن اشاره شده است را سخت و سنگین عنوان و خاطرنشان کرد: فراجا نیازمند کمک و حمایت دستگاه قضایی در انجام ماموریت های محوله است.

این مسوول با بیان اینکه ضابطین نیازمند آموزش هستند، گفت: توجه به مقوله آموزش ضابطین از سوی قضات در اجرای ماموریت ها و دستورات قضایی بسیار حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha