۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85160551
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری سمنان: حوادث منجر به تلف شدن یوز آسیایی به جد پیگیری شود

شاهرود - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان در پی بروز دومین حادثه منجر به تلف شدن یوز آسیایی طی چهار ماه گذشته در حوزه قضایی میامی دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدجعفر عبداللهی افزود: در پی بروز حادثه جاده‌ای منجر به تلف شدن یک قلاده یوز ایرانی در حوزه قضایی میامی، دستورات قانونی لازم به دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان صادر شد.

به گفته وی، در بخشی از این دستورالعمل آمده است: از آنجایی که حفاظت و صیانت از گونه‌های در معرض خطر انقراض باید به صورت جدی انجام شود و می‌بایست با هر موضوعی که امنیت روانی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد برخورد جدی، پیشگیرانه و بلکه بازدارنده صورت پذیرد، بر این اساس در جاده‌های آن حوزه قضایی طی چهار ماه گذشته این دومین حادثه است که منجر به تلف شدن یوز آسیایی شده و ضرورت دارد موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

عبداللهی به دادستان حوزه قضایی میامی تاکید کرده است؛ چنانچه هر یک از سازمان‌های مسئول پس از بروز نخستین حادثه فروردین ماه سال جاری تکالیف خویش را برای افزایش ضریب امنیت و ایمن سازی جاده به خوبی انجام نداده‌اند، شناسایی و به مراجع نظارتی معرفی شوند.

رییس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرده است: موضوع حقوق عامه و حفظ امنیت روانی جامعه دارای ابعاد مختلف است و چنانچه با هر عنوانی خدشه دار و در معرض آسیب قرار گیرد مسببان با برخورد قاطع، قانونی و عبرت آموز دستگاه قضایی استان سمنان مواجه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ششم فروردین ۱۴۰۲ خبر تصادف و از دست رفتن «ماجراد» یوزپلنگ ماده‌ای با سه جنین در شکم منتشر شد و این حادثه تلخ ۹۳ روز بعد، در ششم تیر تکرار و اعلام شد و یوزپلنگی دیگر از مادری به نام «هلیا» در قتلگاه محور ترانزیتی میامی - سبزوار در محور اصلی تهران - مشهد بر اثر تصادف از بین رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha