۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85160736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در یزد از مرز پنج هزار تن گذشت

۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85160736
خرید گندم در یزد از مرز پنج هزار تن گذشت

یزد- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی  یزد از خرید تضمینی پنج هزار تن گندم در استان خبر داد گفت: این میزان خرید تضمینی نسبت سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، یدالله جوادپور افزود: تعهد خرید گندم مازاد بر مصرف استان یزد در سال جاری پنج هزار تن تعیین شده که اکنون با برداشت این محصول از ۷۰ درصد مزارع استان این تعهد تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم از طرف دولت ۱۵ هزار تومان تعیین شده است که علی الحساب به ازای هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان واریز می شود و مابه التفاوت آن در آینده نزدیک به حساب آنها واریز می شود.

جوادپور خاطرنشان کرد: علاوه بر مبلغ ۱۵ هزارتومان به ازای هر تن گندم تحویلی ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه‌ی حمل به کشاورزان کشت قراردادی پرداخت می شود و تا کنون از ۶۱.۷ میلیارد تومان طلب گندمکاران استان ۲۱.۷ میلیارد تومان آن پرداخت شده که امید است دولت با پرداخت به موقع طلب کشاورزان انگیزه بیشتری را برای تحویل گندم باقی مانده ایجاد نماید.

وی سطح زیرکشت گندم استان در سال زراعی را ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار بیان کرد و افزود: عمده کشت این محصول در استان یزد در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد انجام می شود که در سال جاری ۶ رقم گندم با نام های نارین، برزگر، سیستان، ترابی، امین و طلائی که همه این رقم ها مقاوم به شوری و شرایط خشک می باشد، در استان کشت شده است.

جوادپور افزود : گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به صورت تضمینی توسط ۹ مرکز خرید تشکیلات تعاون روستایی استان زیر نظر اداره غله استان خریداری می شود.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

تعداد بهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha