۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85161047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش نشانی یاسوج با کمبود امکانات مواجه است

۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۷
کد خبر: 85161047
آتش نشانی یاسوج با کمبود امکانات مواجه است

یاسوج_ایرنا_رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج و حومه با اشاره به اینکه آتش نشانی این شهر با کمبود امکانات مواجه است گفت: مهمترین مشکل آتش نشانی شهر یاسوج نداشتن نردبان برای امدادرسانی به ساختمان‌های بلند مرتبه است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی، "محمد رستمی" روز پنجشنبه اظهار کرد: ساختمانهای بیش از ۱۰ طبقه این شهر در حال افزایش است و برای خرید این نردبان حدود ۶۰ میلیارد تومان نیاز است.

رستمی با اشاره به کمبود امکانات، تجهیزات، خودرو و نیروی آتش نشانی در مرکز استان گفت: نیروی های امدادی از لباس های ایمنی محروم هستند و برخی استان‌ها لباس‌های عملیاتی دست دوم خود را به ما اهدا می کنند.

وی تاکید کرد: تجهیزات، خودرو و نیروی آتش نشانی یاسوج بسیار ضعیف است و قابل مقایسه با سایر مراکز استان‌ها و حتی برخی شهرهای کشور نیست.

رئیس سازمان آتش نشانی با اشاره به غیر استاندارد بودن خودروهای آتش نشانی گفت: عمر این خودروها بیش از ۱۰ سال است، و ۶ خودرو سنگین آتش نشانی یاسوج از رده خارج، عمر آنها بین ۱۵ تا ۳۰ سال است.

رستمی اضافه کرد: این آتش نشانی برای اعزام تیم های غواصی و امداد و نجات از داشتن خودرو کمک دار سبک محروم است.

وی یادآور شد: آتش نشانی یاسوج به حدود ۵۰ کیلومتر خارج از محدوده شهر کمک و امدادرسانی می کند و طبق استاندارد باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی در شهر یاسوج وجود داشته باشد که هم اکنون سه ایستگاه داریم و با توجه به ارتقای این شهر به کلان شهر ۶ دستگاه خودرو آتش نشانی و دو ایستگاه دیگر نیز نیاز داریم.

رئیس سازمان آتش نشانی گفت: کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بعنوان مرکز این استان کوهستانی، سخت گذر و حادثه خیز است اما خودرو کمک دار برای خدمات دهی و امدادرسانی به حادثه دیدگان را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha