شهرهای پرجمعیت اصفهان نیازمند نردبان آتش نشانی بلند مرتبه است
عکس آرشیوی است

اصفهان -ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این استان علاوه بر تامین نیروی انسانی و تجهیزات عملیاتی امداد و نجات جاده ای و شهری ، در ۱۰ شهر پرجمعیت نیازمند نردبان بلند مرتبه آتش نشانی برای مواقع بحران است.

منصور شیشه‌فروش روز شنبه در گفت‌گو با ایرنا گفت: اصفهان دارای۲ دستگاه نردبان بلند مرتبه آتش نشانی است و نیاز به ۲ نردبان بلند مرتبه دیگر دارد و ۱۰ شهر استان با جمعیت زیاد و ساکنان واحدهای مسکن مهر ، نیازمند نردبان بلند مرتبه هستند.

وی افزود: شهرستان‌های مبارکه، کاشان، آران و بیدگل، نجف‌آباد، برخوار، خمینی‌شهر و شهرضا از مهمترین شهرستان‌های پر جمعیت و نیز دارای مسکن مهر هستند که لازم است این امکانات از طرف شهرداری‌ها تامین شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: حوزه امداد و نجات استان اصفهان هنگام بحران، علاوه بر افزایش نیروی عملیات انسانی و امداد جاده‌ای، نیازمند تعمیر و آماده سازی ۳۰ درصد ناوگان آمبولانس اورژانس نیز هست.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات راهداری و برف روب در فصول سرد و پر بارش استان اصفهان نیاز به تعمیر، بازسازی و نوسازی متناسب با نیازها دارد.

شیشه‌فروش گفت: انبارهای امدادی هلال احمر نیازمند چادر ، پتو و لوازم امدادی است و ماوجه مسئول باید تجهیزات امدادی مورد نیاز را برای مواقع بحران آماده‌سازی کنند، زیرا اصفهان معین سایر استانهاست.

وی اضافه کرد: در آستانه فصل سرد و آغاز بارش‌های جوی در استان اصفهان لازم است که ماشین آلات سِت امداد و نجات، تانکرهای آبرسان، ماشین آلات اطفای حریق و موتور پمپ لجن کش قبل از وقوع سیل، حریق و حوادث کوهستان آماده خدمت رسانی به حادثه دیدگان احتمالی در ماه‌های آتی شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت:تامین تجهیزات آوار برداری و غواصی، تقویت، کنترل و حوادث مخاطرات جوی و آوار برداری هزینه زیادی نیاز دارد که تهیه این تجهیزات نیازمند کمک مالی در سطح ملی است.

به گزارش ایرنا،استان اصفهان معین استان‌های همجوار و نیز معین تهران در مدیریت بحران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha