شناسایی ظرفیت‌های روستایی توسط دهیاران لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: شناسایی ظرفیت‌های مختلف روستایی استان به منظور توسعه منطقه ای، باید در اولویت دهیاران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمدرضا دالوند روز چهارشنبه در همایش دهیاران لرستان اظهار کرد: ارایه آموزش های کاربردی به دهیاران ضروری است چرا که بسیاری از دهیاران به مسایل حوزه کاری خود و شرح وظایف آگاهی ندارند.

وی تصریح کرد: مباحث زیرساختی و اقتصاد از مهمترین مشکلات حوزه روستایی است و بسیاری از این مشکلات همچون حاشیه‌نشینی به این خصوص مربوط می‌شود.

وی افزود: هفته گذشته با قرارگاه امام حسن(ع) تفاهم‌نامه خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی استان منعقد شد که طی سه سال تحولات مثبتی در حوزه زیرساختی برای این مناطق رخ خواهد داد.

دالوند با تاکید بر اینکه به تناسب ظرفیت‌ روستاها بستر لازم برای توسعه، اقتصاد و اشتغال فراهم شود ادامه داد: روستاهای لرستان ظرفیت گردشگری بالایی دارند اما با این وجود تلاش خوبی برای معرفی این توانمندی ها انجام نشده است.

وی بر حفاظت و حراست از محیط‌زیست و منابع‌ طبیعی توسط دهیاران تاکید کرد و اظهار داشت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها به ویژه روستاهای نزدیک به حریم شهری به یک چالش تبدیل شده که نیازمند بررسی و رفع مشکل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha