فرهنگ بسیج زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است

اراک _ایرنا_رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امروز خدمت داوطلبانه و جهادی بین جوانان و نوجوانان نهادینه شده و فرهنگ بسیج، زمینه ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی شامگاه چهارشنبه در آیین تحویل واحدهای مسکونی سیل زده روستای آهنگران اظهار داشت: در آستانه عید سعید غدیر خم و به همت مسئولین جهادی و تلاشگر استان مرکزی و گروه های جهادی استان امروز شاهد تحویل چند پروژه از واحدهای مسکونی در استان هستیم.

وی افزود: سیل سال گذشته در روستای آهنگران آسیب های فراوانی به واحدهای مسکونی مردم وارد کرد که مسئولین تلاشگر استان از همان ابتدا کار احداث و بازسازی واحدهای آسیب دیده را در دستور کار گذاشتند که جای تقدیر دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: امروز شاهد هستیم منازل به بهترین شکل و کیفیت ممکن ساخته شدند و به برکت عید سعید غدیر و آستانه این عید بزرگ تحویل خانواده ها می شوند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: همچنین اقداماتی چون کمک های مومنانه، تامین وسایل زندگی و سایر اقدامات حمایتی دیگر به همت مسئولین و گروه های جهادی انجام شده که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: همچنین اقدامات مهم دیگری جهت مسائل عمومی و کلان روستا و منطقه از جمله بازسازی قنوات انجام شده و این اقدامات شایسته تقدیر و تحسین است و به سهم خودمان از همه عوامل از جمله مسئولین استان، بسیجیان و جهادگران تشکر و قدردانی می کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تأکید کرد: بسیج و فرهنگ بسیجی که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته و امروز به درختی تنومند تبدیل شده قطعا زمینه یک تمدن نوین اسلامی خواهد بود و بسیج یک گفتمان بی نظیر است.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد جهاد خدمت توسط جهادگران و بسیجیان شتابنده در حال اجرا است و به برکت نقش آفرینی بسیجیان و جهادگران امروز خدمت داوطلبانه و جهادی بین جوانان و نوجوانان نهادینه شده و دامنه خدمت رسانی در بسیج بسیار وسیع و گسترده است.

بسیج نماد تمام فضیلت ها و ارزش های انقلابی است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیج به نمایشگاهی از ظرفیت ها و توانمندی های عظیم ملت ایران و جوانان غیرتمند تبدیل شده و بسیج نماد تمام فضیلت ها و ارزش های انقلابی است.

سردار محسن کریمی افزود: بسیجیان با فرهنگ ولایتمداری، اخلاص، ساده زیستی، و تواضع همواره مامی توانیم را محقق کردند و قطعا رمز موفقیت ملت ایران در گام دوم فرهنگ و تفکر بسیجی است.

وی با اشاره به فعالیت های جهادگران استان بیان کرد: امروز به برکت روحیه بسیجی در بین جوانان و نوجوانان استان مرکزی بیش از یک هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در سطح استان نقش آفرینی می کنند و گروه های جهادی با ترویج و تقویت فرهنگ بسیجی آینده درخشان ملت ایران را نوید می دهند.

سردار کریمی با تشریح فعالیت های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: یکی از مهم‌ترین موفقیت های استان مرکزی در طی هفت سال گذشته راه اندازی جریان ارزشی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بود که این جریان مردمی بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری همچنان با قوت ادامه دارد.

وی افزود: جریان کنگره شهدای استان مرکزی در محورهای محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، فضای مجازی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات مهمی انجام داده که به واسطه این ها هزاران خدمت به مردم و استان ارائه شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: نهادینه سازی طرح هر پروژه و هر خدمت به نام یک شهید یکی از دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و روزانه به همت بسیج، سپاه، دستگاه های استانی و جریان های مردمی خدمات گسترده و وسیعی به نام و یاد شهدای استان ارائه و انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی در طی سال های اخیر با توجه به کارگیری حجم عظیمی از جوانان و مردم در جریان کنگره شهدای استان از دیگر دستاوردهای مهم این رویداد بزرگ و امروز فرهنگ نجات بخش ایثار و شهادت و اهتمام به شهدا و فرهنگ دفاع مقدس در استان نهادینه و پایه گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha