ستاد کنگره شهدای استان مرکزی یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ است

اراک - ایرنا -مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:ستاد کنگره شهدای استان مرکزی یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ است که از موازی کاری جلوگیری می‌کند و اثرگذاری برنامه‌ها را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی روز شنبه در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان با موضوع گرامیداشت حماسه های پنجم مردادماه اراک اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت های ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین حماسه های هویت ساز در انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به جدیت و دغدغه مسئولین استانی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت شاهد سرعت و شتاب قابل توجهی در حوزه های مختلف این مهم و خصوصا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که قابل تقدیر است.

وی با تشریح نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و حضور موثر رزمندگان استان در عملیات ها بیان کرد: استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت آن نقش بسیار مهمی در پیشبرد امور و کسب موفقیت ها داشته است و امروز وظیفه داریم این حماسه ها را با روش های خلاقانه و مبتکرانه تبیین کنیم چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از الزامات پیشرفت در گام دوم انقلاب است.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: از هفت سال گذشته با آغاز فعالیت ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس اقدامات مهمی در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شروع شد و امروز شاهد دستاوردها و ایجاد زیرساخت های قابل توجهی هستیم و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری فعالیت ستاد کنگره متوقف نشده و هم اکنون در گام دوم شاهد فعالیت بخش‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه ستاد کنگره شهدای استان مرکزی یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ است، افزود: انسجام، هم افزایی و وحدت از مهمترین دستاوردهای تشکیل ستاد کنگره است بنابراین دستگاه های استانی باید نسبت به این ستاد که متعلق به همه مردم استان است اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت گرامیداشت حماسه های پنجم مردادماه اراک، بیان کرد: در گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی گرامیداشت مناسبت ها و وقایع مهم استان یکی از برنامه های مهم است که فعالیت های مختلفی پیش بینی و اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه در آستانه پنجم مرداد به عنوان یکی از مولفه های هویتی استان هستیم این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سپاه ناحیه اراک و معاونت فرهنگی این مجموعه که افراد دغدغه مند و دلسوز و البته متخصص و کاربلد در حوزه ایثار و شهادت هستند مسوولیت اصلی برنامه های پنجم مرداد را برعهده دارند که در ذیل ستاد کنگره شهدای استان فعالیت می کند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: برنامه های گرامیداشت و تبیین حماسه های پنجم مرداد ماه در استان از ابتدای سال آغاز و نشست های تخصصی در این راستا برگزار شده و مهمترین محور برنامه های پنج مرداد از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای هفت اقلیم و اردوهای یک روزه شهید مجید ایزد پناه برای دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان از دیگر فعالیت های گام دوم کنگره در تابستان است و سعی داریم این برنامه ها را برای سایر اقشار جامعه نیز برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha