هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب در لرستان نیاز است

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از پنج تصفیه خانه فاضلاب برای شهرهای این استان نیاز است.

یاسر اکبریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ در حال حاضر چهار تصفیه خانه فعال در شهرهای پلدختر، خرم آباد، الیگودرز و بروجرد وجود دارد که ۲۸۵ هزار مشترک این شهرها را تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار داده اند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پنج تصفیه خانه دیگر در استان افزود:‌ عملیات ساخت این تصفیه خانه ها قبل از سفر رییس جمهور به لرستان آغاز شده بود اما موضوع تامین مالی آنها در قالب مصوبات سفر مطرح و مقرر شد اعتبار مورد نیاز این طرح ها از طریق تسهیلات بانکی تامین شود.

اکبریان با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه های در دست ساخت استان هزینه شده است تصریح کرد: در حال حاضر بخش ساختمانی تصفیه خانه شهرهای الشتر، نورآباد، ازنا، دورود و کوهدشت در مجموع دارای ۵۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم و مدیران ارشد استان به مساله تامین اعتبار تصفیه خانه های استان افزود:‌ در رایزنی های انجام شده با بانک های عامل کشور، مقرر شد این طرح ها از طریق تسهیلات ماده ۵۶ تامین اعتبار شوند که در این راستا تاکنون بانک رفاه کارگران یک قسط از تعهد خود را پرداخت کرده است.

اکبریان ادامه داد: هم زمان با ساخت تصفیه خانه ها، عملیات ایجاد شبکه فاضلاب شهری نیز دستور کار قرار گرفته به گونه ای که در شهر الشتر( مرکز شهرستان سلسله)، شبکه فاضلاب شهری از پیشرفت فیزیکی ۹۷‌ درصدی برخوردار است و به محض بهره برداری از تصفیه خانه، این شهر به شبکه فاضلاب شهری متصل خواهد شد.

به گفته وی با بهره برداری از تصفیه خانه های در دست ساخت، تمامی شهرهای بالای ۲۰‌ هزار نفر جمعیت استان از فرآیند اصولی و استاندارد تصفیه فاضلاب بهره مند خواهند شد و بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha