پرداختن به موضوعات محلی در رسانه‌های استان یزد تقویت شود + فیلم

یزد- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اگر رسانه‌های گروهی به خصوص نشریات محلی بیشتر به موضوعات مردم بپردازند با استقبال بیشتر مواجه می‌شوند و باید این رویکرد مهم در استان تقویت شود.

"حسین دشتی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداختن درست، به موقع و دقیق به مسایل مختلف استان توسط رسانه‌ها به خصوص نشریات محلی موجب اقبال عمومی به آنها می‌شود.

وی به اهمیت و نقش نشریات محلی در مناطق مختلف استان در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اشاره و از تلاش‌هایی که تاکنون انجام گرفته قدردانی کرد و یادآور شد: همه رسانه‌های گروهی و نشریات محلی به دنبال تولید محتواهای به روز که مورد نیاز جامعه و مردم است را در اولویت قرار دهند.

دشتی بیان کرد: اگر نشریات محلی به دنبال ارتقای فعالیت‌ها و بالا بردن آمار مخاطبان خود هستند باید در قالب یک برنامه دقیق و جدی به بیان مسایل مختلف و تولید محتوا بپردازند.

وی یکی از موارد مهمی که باید همیشه مدنظر عموم رسانه‌های گروهی قرار گیرد بیان مسایل، اخبار و گزارشات به صورت دقیق و کامل است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هم‌اکنون انعکاس اخبار در فضای مجازی به جای نشریات محلی وجود دارد که باید برای تقویت رسانه‌های مکتوب اقدامات موثر صورت گیرد.

دشتی گفت: یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل برای تقویت نشریات محلی این است که ۷۰ درصد آگهی‌ها بین آنها توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس جهت دهی ۷۰ درصد آگهی‌های دولتی در استان به طرف نشریات محلی است که به مسایل استان و مناطق مختلف می‌پردازند.

این مسئول یکی از اقدامات مهم دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را ارزیابی مستمر دفاتر سرپرستی نشریات کشوری در استان ذکر کرد.

دشتی گفت: کار ارزیابی دفاتر سرپرستی نشریات کشوری به صورت ماهیانه با هدف بررسی آخرین وضعیت آنها برای اتخاذ تصمیم منطقی و درست انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای فعالان رسانه در بخش‌ها و موضوعات مختلف جزو برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

این مسئول گفت: تقویت بنیه علمی خبرنگاران برای تولید محتواهای مورد نیاز در استان نیز جزو برنامه‌های مهم دیگری است که اقدام می‌شود.

دشتی گفت: بر اساس آخرین آمار هم‌اکنون ۱۴۳ کانون تبلیغاتی، ۵۹ رسانه برخط، ۸۵ رسانه غیربرخط و ۸۳ سرپرستی نشریات کشوری در استان وجود دارد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha