چین از اظهارنظرهای منفی ژاپن پیرامون مسئله تایوان انتقاد کرد

تهران- ایرنا -وزارت امورخارجه چین اعلام کرد که وانگ ئی دیپلمات ارشد چینی در دیدار با یوهیو کنو سخنگوی پیشین مجلس نمایندگان ژاپن که اکنون در راس هیات همراه ژاپنی به پکن سفر کرده است، از ژاپن به خاطر "اظهارنظرهای منفی اخیر در مسئله تایوان " انتقاد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از کیودو، وانگ ئی دیپلمات ارشد چین ادعای برخی محافل ژاپنی مبنی بر اینکه هرگونه احتمالی که تایوان را تهدید کند، برای ژاپن به مسئله اضطراری تبدیل می شود، رد کرد و آن را " بی معنا و خطرناک " خواند و توکیو را ترغیب کرد تا بسیار آگاه و محتاط باشد.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود دانسته و از همه کشورها می خواهد به اصل چین واحد احترام بگذارند و به آن پایبند بمانند.

در دیدار یوهیو کنو سخنگوی پیشین مجلس نمایندگان ژاپن که به همراه ۸۰ نفر هیات همراه شامل نمایندگان کسب و کار و تجارت به پکن سفر کرده، وانگ ئی تاکید کرد که روابط چین و ژاپن در نقطه جدید بحرانی و مهمی است؛ در حالی که دو کشور چهل و پنجمین سالگرد معاهده دوجانبه صلح و دوستی ۱۹۷۸ را برگزار می کنند.

مقام چینی در میانه افزایش تنش میان آمریکا و چین، توکیو را ترغیب کرد که با جداشدن از دومین اقتصاد بزرگ دنیا مخالفت و دخالت خارجی را حذف کند.

روز گذشته سازمان پیشرفت تجارت بین الملل ژاپن با لی کیانگ نخست وزیر چین دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha