۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85161895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم اسرائیل از عمل نکردن سیستم آژیر خطر خود در مرز با لبنان خبر داد

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی که ساعتی پیش، شلیک راکت یا خمپاره از جنوب لبنان به سوی سرزمین اشغالی را تکذیب کرده بود، سپس به همین بهانه جنوب لبنان را گلوله باران کرد و در عین حال گفت که سیستم آژیر خطر این رژیم در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی عمل نکرده و فعال نشده است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری الجزیره قطر روز پنج شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی منطقه ای در اطراف شهرک مرزی کفرشوبا را گلوله باران کرد.

ارتش اشغالگر قدس که پیش تر وقوع دو انفجار یکی در اطراف روستای غجر و در بخش سوری این منطقه و دیگری در مزرعه بسطره را ناشی از ترکیدن مین های قدیمی و نه حمله ای راکتی از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی اعلام کرده بود، سپس با تکذیب گفته های خود از شلیک راکت از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی سخن گفت. این درحالی است که رسانه های صهیونیست اعلام کردند که سه خمپاره نیز از خاک لبنان شلیک و در داخل سرزمین های اشغالی فرود آمده است. ارتش رژیم صهیونیستی به همین بهانه اعلام کرد که مناطق باز در تپه های کفرشوبا را گلوله باران کرد و ۱۵ گلوله به سمت آنجا شلیک کرد.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است که شلیک گلوله ها از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی را در لحظه شلیک رهگیری کند زیرا از خمپاره انداز یا راکت انداز کورنت شلیک شده است و جزئیات در حال بررسی است.

به گفته این رسانه ها، سامانه پدافندی موسوم به «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری خمپاره ها نیست.

سایت صهیونیستی «والا» نیز به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم نوشت که "به نظر می رسد یک گروه فلسطینی در پس شلیک گلوله ها از لبنان در پاسخ به عملیات نظامی اخیر تل آویو در جنین بوده است".

براساس برخی گزارش های رسانه ای، هم اکنون آرامش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی دوباره برقرار شده است.

حزب الله لبنان امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات خطرناک دشمن صهیونیستی در روستای غجر اشغالگری کامل بوده و این جنبش از همه نهادی لبنان به ویژه دولت و اقشار مختلف ملت لبنان می خواهد که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه و تلاش برای آزاد سازی این بخش از کشور وارد عمل شوند.

این بیانیه افزود: این اقدامات خطرناک صهیونیست ها همان اشغالگری کامل بخش لبنانی روستای غجر با زور سلاح و تحمیل شرایط ایجاد شده می باشد که نقض عادی به شمار نمی آید که اشغالگران هر از گاهی به آن عادت کرده اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در مقابل این تحول خطرناک ما از همه نهادهای لبنانی به ویژه دولت و همه نیروهای سیاسی و محلی می خواهیم که برای جلوگیری از تثبیت این اشغالگری و لغو اقدامات تجاوزگرانه دشمن صهیونیستی و تلاش برای آزادسازی این بخش از خاکمان و بازگرداندن آن به آغوش میهن وارد عمل شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha