۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85161976
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کلاهبردار متواری در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد

شهرکرد - ایرنا- رییس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری از دستگیری فردی که خود را مالک فروشگاه زنجیره‌ای معرفی و از ۵۰ شهروند بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، خبر داد. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، سرهنگ جعفر نفر با اعلام این خبر افزود: در پی وصول پرونده‌ای از مرجع قضایی مبنی بر شناسایی و جلب یک کلاهبردار متواری، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم در پوشش مالک فروشگاه زنجیره‌ای و با تبلیغ بر تاسیس رستوران در شهرکرد از تعداد از افراد، مبالغی از حدود ۲ میلیارد ریال تا ۱۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۲ به بعد به بهانه سرمایه‌گذاری در پروژه اخذ کرده بود.

به گفته وی، در ابتدا جهت حصول اطمینان شکات، به مدت چندین ماه سودهای مشارکت غیر عرفی به آنان پرداخت کرده بود، که با حصول اطمینان شُکات و سودهی مقطعی به آنها، مبالغ هنگفتی در حدود ۱۰ سال گذشته تا کنون از شهروندان کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

رییس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران در نهایت پس از انجام کارهای اطلاعاتی وسیع و یک سری اقدامات هوشمندانه ،مخفیگاه متهم را در یکی از مناطق شهرکرد شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

نفر با بیان اینکه متهم از ۵۰ نفر بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود ،گفت: از شهروندانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است، می‌خواهیم تا برای پیگیری پرونده خود به این پلیس مراجعه کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد، در سرمایه‌گذاری‌های خود تحقیق و هوشمند عمل کنند تا گرفتار شیادان و کلاهبرداران نشوند.

سوخت قاچاق در سامان کشف شد

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در یکی از شهرک‌های صنعتی ، شهرستان سامان خبر داد.

سردار منوچهر امان اللهی افزود: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا با محوریت فرآورده‌های نفتی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان برابر اخبار واصله مبنی بر نگهداری و قاچاق فرآورده‌های نفتی در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان سامان، موضوع را مورد بررسی قرار دادند و در هماهنگی با نماینده شرکت نفت شهرستان سامان و اخذ مجوز قضایی از این شرکت بازرسی به عمل آمد.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این شرکت، ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا، مسئولیت پلیس در این خصوص بیش از پیش است و برابر دستور العمل‌ها و ابلاغیه‌های صادره به صورت کاملا فعال و جهادی با این پدیده شوم برخورد خواهد کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha