غدیر بزرگترین عید امت اسلامی است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه سرپل ذهاب گفت: غدیر عید الله اکبر و بزرگترین عید امت اسلامی است که بندگان صالح، مدیر بر عالم باشند و هدایت انسان و بشریت را به دست بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی ساداتی روز پنجشنبه در مراسم جشنی به مناسبت عید امامت و ولایت عید سعید غدیر خم، با حضور جمعی از مسئولان سرپل ذهاب و پرسنل و خانواده های کارکنان تیپ ۷۱ صاحب الزمان (عج) در پادگان ابوذر سرپل ذهاب، با تبریک عید غدیر به فرموده امام صادق (ع) افزود: روز غدیر خم عید بزرگ خدا است و خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: خداوند در سوره انبیاء آیه ۱۰۵ اراده فرموده، مدیریت و حاکمیت زمین و بشریت، بعنوان اشرف مخلوقات و مسجود ملائکه به وسیله انسان های صالحی باشد که آنان منتصب از طرف خداوند تبارک تعالی هستند.

حجت الاسلام ساداتی بیان کرد: اگر امروز در دنیا، مشکلات مختلفی می بینید و یا اینکه کشتارهایی در طول تاریخ قبل و بعد از اسلام بوده، به دلیل این بوده مدیریت جوامع، انسان های یاغی و طاغی بر عهده داشتند که لیاقت حاکمیت نداشتند.

فرمانده تیپ ۷۱ ارتش در پادگان ابوذر نیز ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت گفت: حادثه غدیر نشان داد که بزرگ ترین و مهم ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی(ع) بر تمام صحابه و یاران پیامبر اسلام (ص) در آن زمان بوده است، و مهم ترین پیام این حادثه بزرگ این بود که اگر کسی این قابلیت و لیاقت را داشت، او انتخاب می شد پس غدیر گویای فضیلت و برتری در تمام ابعاد وجود مقدس حضرت علی(ع) است.

سرهنگ عادل حیدری افزود: اهمیت و گرامی داشت این روز به دلیل انتساب حضرت علی بن ابی طالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است، زیرا امامت را به وجود آورد و ادامه راه رسالت بود، واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت.

وی اظهار کرد : در این واقعه، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند، مأموریتی که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد به همین علت این عید مهم‌ترین عید مذهبی شیعیان است.

این مراسم با مولودی خوانی، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، اجرای گروه سرود، و اهدای جوایز و پذیرایی همراه بود.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه، ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha