۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۰:۱۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85162304
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجتماع بزرگ غدیریون در سبزوار برپا شد + فیلم

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۰:۱۵
کد خبر: 85162304
اجتماع بزرگ غدیریون در سبزوار برپا شد + فیلم

سبزوار - ایرنا - همزمان با شب عید غدیر، اجتماع بزرگ "غدیریون" با حضور پرشور مردم سبزوار در قالب جشن خیابانی در هسته مرکزی این شهر برپا شد.

دبیر ستاد مردمی غدیریون سبزوار پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: اجتماع غدیریون در خیابان مرکزی بیهق حد فاصل بارگاه امامزاده یحیی (ع) تا میدان ۲۲ بهمن سبزوار برگزار شد.

جواد شمس آبادی افزود: در این مسیر ۲۵ موکب برای پذیرایی از شهروندان فعال شده بود که بیش از ۲۰ هزار نفر با توزیع شربت، شیرینی، میوه، نان روغنی، فلافل و کباب پذیرایی شدند.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و سرودخوانی از دیگر جلوه های اجتماع بزرگ غدیریون در سبزوار بود.

به گزارش ایرنا، آیین با شکوه عید غدیر و بزرگداشت ویژه این واقعه بزرگ تاریخی صدر اسلام در سالیان اخیر در شهرستان سبزوار، خاستگاه نخستین حکومت شیعی با شور و حال خاصی برگزار می شود.

مردم سبزوار به عنوان وارثان نهضت سربداران که مروج مذهب شیعه دوازده امامی بودند با برپایی جشن عید غدیر، اطعام و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) راه حق و حقیقت را با صلابت تر از گذشته ادامه می دهند.

ستاد مردمی غدیریون سبزوار حدود یک دهه قبل تشکیل شد و با بهره گیری از نذور مردمی، برنامه های گسترده ای همچون نورافشانی، پخت و توزیع غذای نذری، برگزاری جشن، نمایش های آیینی، بازسازی واقعه غدیر و پیاده روی بزرگ غدیر تا ظهور را به اجرا می گذارد.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha