۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85162364
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز اهدای زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند به بالا در قزوین

قزوین - ایرنا - دبیر ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین گفت: اهدای زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر در این استان براساس ماده ۴ قانون جمعیت آغاز شد.

کبری علیخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون براساس آمارهای صورت گرفته ۵۵۹ خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان برای دریافت زمین رایگان واجد شرایط شناخته شده اند و واگذاری زمین نیز از روز گذشته به اهدای هشت قطعه به متقاضیان در شهر اقبالیه نیز آغاز شد.

به گفته مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین، واگذاری زمین های رایگان در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت گرفته است‌.

وی اضافه کرد: زمین‌های قابل واگذاری حدود ۲۰۰ متر هستند که خانواده‌ها تنها هزینه آماده‌سازی آن را پس از سه سال پرداخت خواهند کرد.

علیخانی تصریح کرد: شرایط واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر، سکونت حداقل پنج سال در یک منطقه و درج تاریخ تولد آخرین فرزند پس از آبان ماه ۱۴۰۰ است.

دبیر ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین خاطرنشان کرد: خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر متقاضی دریافت زمین رایگان بایستی ابتدا در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کرده و سپس مراحل اداری آن را از سازمان نظام مهندسی ساختمان و سپس اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری کنند.

علیخانی با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ابعاد حمایتی متعددی برخوردار است، اضافه کرد: واگذاری زمین رایگان تنها بخشی از این قانون محسوب می‌شود.

دبیر ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین یادآور شد: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی، نیازمندیم علاوه بر ارایه تسهیلات اقتصادی، برانجام این امر مهم، یعنی واگذاری زمین رایگان به این خانوارها نیز همت مضاعف کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha