۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85163084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار بیمه شدگان رایگان سلامت در کردستان افزایش یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: با مصوبه جدید دولت، ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم استان به دهک‌های دیگر اضافه شده و از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند می‌شوند.

انور اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این مصوبه،علاوه بر سه دهک اول جامعه که سال گذشته بیمه رایگان شدند، از اوایل تیرماه دهک چهارم و پنجم نیز به این جمعیت اضافه خواهد شد.

وی افزود: با اضافه شدن ۲ دهک چهارم و پنجم به جمعیت بیمه شدگان رایگان، از این پس ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این دهک‌ها بیمه سلامت رایگان می شوند، که پیش بینی می‌شود در استان کردستان حدود ۱۷۰ هزار نفر از این بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه جزییات این طرح از طریق پیامک به افراد تحت پوشش بیمه ارائه خواهد شد، گفت: هدف از این مصوبه دسترسی آسان و رایگان بیمه همگانی برای دهک‌های نخست جامعه به ویژه ساکنان مناطق کم برخوردار و در نتیجه کاهش هزینه های درمانی مردم است.

وی یادآور شد: میزان مشارکت دهک چهار تا قبل از این مصوبه، پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه معادل ۱۴۳ هزار تومان برای یکسال و میزان پرداختی دهک پنجم ۲۰ درصد حق بیمه یعنی ۲۸۷ هزار تومان بود که از این پس رایگان است.

اسماعیلی اضافه کرد: علاوه بر ۲ دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: بر این اساس پرداختی دهک ۶ از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد، دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می یابد و فقط دهک ۱۰ مشمول پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه هستند.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha