۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85192933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار بیمه شده سلامت همگانی زنجان در طرح پزشک خانواده مشارکت دارند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری که از پاییز سال ۱۴۰۰ آغاز شد به طور متوسط حدود ۳۰ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی در این استان مشارکت و ۳۰ پزشک همکار این طرح نیز با بیمه سلامت قرارداد دارند.

سعید کرمی زنجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شروع طرح «سلامت خانواده» در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر در کل کشور، اجرای طرح قبلی به منظور هماهنگی بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ ۳۱ مرداد امسال پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: پزشکان همکار طرح نظام ارجاع شهری در اولویت قرارداد برای طرح جدید سلامت خانواده خواهند بود و در مورد روند شروع و اجرای طرح جدید سلامت خانواده اداره کل بیمه سلامت منتظر ابلاغ دستورالعمل نحوه همکاری بیمه سلامت با این طرح است.

این مسوول ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران با موضوع آیین نامه اجرایی بند (الف) ماده (۷۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ۲ دهک درآمدی چهار و پنج نیز به جمعیت بیمه شده رایگان بیمه سلامت اضافه شدند.

وی اظهار داشت: بر این اساس میزان مشارکت دهک چهار تا قبل از این مصوبه پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه و میزان پرداختی دهک پنج، ۲۰ درصد حق بیمه بود که از این پس رایگان می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha