کمینه امداد لرستان آموزش‌ مهارتی رایگان به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان در هفت مرکز فرهنگی تربیتی ارائه می‌شود.

جلال شیخ پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش این نهاد علاوه بر سفرهای تفریحی زیارتی هفت کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان فعال شده که دانش آموزان می توانند به صورت رایگان از دوره‌های آموزشی مختلف و متنوع این کانون‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: همچنین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان می‌توانند به صورت رایگان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز جهت یادگیری دوره‌های آموزشی و مهارتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد دانش آموز تحت حمایت این نهاد ۳۵ هزار و ۵۰۳ نفر است، ادامه داد: مبلغ کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده به دانش آموزان در سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد سه هزار و ۲۰۳ دانشجو تحت حمایت این نهاد است که مبلغ کمک هزینه شهریه پرداخت شده به انها در سال تحصیلی گذشته ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و حدود هشت میلیارد تومان وام دانشجویی پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای تامین اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و تقویت روحیه دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان اردوهای زیارتی و سیاحتی برگزار می شود، عنوان کرد: برگزاری اردوهای آموزشی وتربیتی از برنامه های فرهنگی کمیته امداد است و این اردوها در قالب اردوهای دانش آموزی و دانشجویی با اعتباری حدود یک میلیارد تومان در حال برگزاری است.

وی افزود: ۳۳۴ نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد در فاصله زمانی ۱۵تیرماه لغایت ۲۲ شهریورماه به مدت پنج روز از برنامه های اردوگاه های مشهد مقدس، همدان و امام علی (ع) استان البرز با همراهی۲۲ نفر مربی از این خدمات بهره مند می‌شوند و نخستین گروه نیز به تعداد ۴۴ نفر عازم مشهد مقدس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha