کشف مواد مخدر در استان سمنان بهار امسال به ۸۵۴ کیلوگرم رسید

سمنان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به افزایش ۱۷۳ درصدی کشف مواد مخدر در این استان، گفت: بیش از ۸۵۴ کیلوگرم مواد مخدر بهار ۱۴۰۲ در استان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سه ماه نخست امسال افزود: کشف مواد مخدر در استان سمنان سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۷۳ درصدی داشت.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: یکهزار و ۱۹۳ قاچاقچی، خرده فروش و عمده فروش مواد مخدر در سه ماه نخست امسال دستگیر شدند که آمارها نشان از افزایش هشت درصدی دستگیری‌ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

سرهنگ موقوفه‌ای افزود: ۱۱ مرحله عملیات مشترک با سایر استان ها در راستای مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون انجام شد و نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد افزایش اقدام مشترک ثبت شد.

وی با بیان اینکه سه ماه نخست امسال با انجام ۵۸۵ مرحله اجرای طرح‌های متفاوت ۱۶۴ منطقه آلوده استان سمنان در زمینه مواد مخدر شناسایی و پاکسازی شد، اضافه کرد : ۹۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از متهمان و قاچاقچیان مواد مخدر بهار ۱۴۰۲ ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشت.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: یک خانه مخروبه که پاتوق خرده فروشان و ممصرف کنندگان مواد مخدر بود، بهار امسال با هماهنگی های لازم تخریب و یک مغازه عطاری به دلیل فروش قرص های غیرمجاز پلمپ شد.

سرهنگ موقوفه‌ای از اجرای ۶ مرحله طرح در کویر و مناطق حاشیه کویری در استان سمنان خبر داد و گفت: کشف مواد مخدر در اجرای این طرح ها در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۶۴ درصد افزایش داشت.

وی به برگزاری نشست‌های آموزشی و پیشگیرانه، برپایی نمایشگاه و اقدامات مشاوره‌ای و مددکاری برای افراد و خانواده‌ها با هدف پیشگیری از اعتیاد اشاره و افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به رصد فعالیت‌های مجرمانه در فضای مجازی با مشارکت پلیس فتا اقدام می کند و قاچاقچیان مواد مخدر بدانند که در فضای حقیقی و مجازی در امان نیستند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر نقش اساسی همسالان و محیط خانواده در گرایش فرد به اعتیاد، تصریح کرد: کانون گرم خانواده در کار نظارت و توجه به احساسات روانی و عاطفی فرزندان می تواند نقش ارزنده ای در کاهش گرایش به اعتیاد ایفا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha